Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1761 ggr
Roshallon
1

(S) Mellerudskanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säljer nu ev. en av mina mellerudshanar om rätt hem dyker upp. Han kommer EJ ha genbanksintyg då jag inte är genbank än. Mer info fås i PM. :)

Namn: "Roy"
Kön: Hane
Ras: Mellerudskanin
Ålder: Drygt 10 mån
Född: 14 juni -13
Färg: Svart/vit
Vikt: 2,5 kg
Pris: 200:-

Vid födseln gick mamman bort i livmoderframfall och som tur var hittade vi en adoptivmamma dagen efter. Det var 3 fina ungar i boet men efter 3 veckor hade en råkat förolyckas i buren hos adoptivmamman. 2 hanar överlevde då, och båda bor nu hos mig.

Roy är en snäll kille men som inte gillar när man håller honom för länge. Inte jättemycket hanterad tyvärr men är en väldigt snäll och nyfiken liten kille. Efter en jättefin och lugn pappa.
Behövs nog lite jobb med själva bärandet men han kommer gärna fram och låter sig bli upplyft.
Äter som han ska och älskar att få komma ut på marken.
Han säljes endast till kel och säljes pga. att jag vill minska ner antalet hanar jag har hemma.

Det som medföljer är lite hö/halm om du behöver det + övergångsfoder. Kloklippt och kontrollerad av mig innan han åker härifrån. :)

PM:a gärna om du undrar nåt! :) ☀️

Roshallon
0

Kan även köpas kastrerad mot kastreringskostnaden. :)

petterssonP
0

Var någonstans är detta??^^

Roshallon
0

Oj, glömde skriva! Borlänge, Dalarna :) Men transport brukar gå att lösa!

Roshallon
0

Bild från förra veckan :)

Roshallon
0

Tagen i Januari, 6 mån gammal.

Roshallon
0

Namn: Inget speciellt :P
Kön: Hane
Ras: Mellerudskanin
Ålder: Drygt 10 mån
Född: 14 juni -13
Färg: Albino
Vikt: 2,7 kg
Pris: 200:-

Kan eventuellt släppa Roys bror också, han har inget namn direkt utan kallas bara "den vita" då han är den enda albinon här hemma. Jättesnäll kille som är mer hanterad än sin bror. Har gått med honom i koppel och det gick bra.
Dock är han lite dammkänslig och därför bör han få bo på ett dragfritt ställe med dammfritt underlag i buren. Känsligheten visar sig i hans ena öga som rinner lite, men håller man efter och sköljer lite varje/varannan dag så slutar det rinna.
Väldigt enkel att plocka upp i famnen och mysa med, ligger gärna i knät och slickar på armen/tröjan. :) Snäll att pyssla med och klippa klorna på, inte heller skvättig av sig.
Inget intyg kommer medfölja honom heller. Kan fås kastrerad mot kastreringskostnaden.

Roshallon
0

Ingen? :)

Roshallon
0

Putt, bara albinon kvar. Urmysig kille som jag tycker förtjänar ett fint hem! Har inte plats att ha kvar honom tyvärr.

Roshallon
0

Putt

gabriella mosbach
0

söta kaniner!

Roshallon
0

Albinon finns kvar om någon är intresserad!

Roshallon
0

Putt!