Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 733 ggr
[tintilar]
1

Vad är detta för färg?

Länkar till bilden för det går inte att ladda upp just nu.

Mamman är blå/vit japan men jag vet inte om hon verkligen är det, är lite rödtonad i de blå fälten tycker jag om man tittar nära. Jag kan inget om färger dock, blått kanske ser ut så.

Pappan är wienertecknad svart otter.

Dessa två grå är jag fundersam över. Är dom blå? Viltblå? Viltsiames? Eller nåt annat. Rasen är gotlandskanin. De är 5 veckor.

Bilden:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/p526x296/10367162_1483365581894101_7652074089811087391_n.jpg

Peak303
0

Viltzobel skulle jag vilja säga, men Vilken färg? vet jag inte.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[tintilar]
0

Zobelsiames?

farvendal
0

viltzobel ser det ut som, men det går ju inte om inte någon av föräldrarna är vilt.. har du bild på föräldrarna?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

proxima
0

Tycker att dom ser ut som white zobelsiames brun, alltså genetiskt otter siames.

Peak303
0

#3: Vit/svart japan kan väl vara vilt? För om man korsar in chinchilla blir det ju vilt? (vet att man gör det för att få bort det gula i japanen) 🤔

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Svado
0

Skulle tro på white zobel siames jag också :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Svado
0

Viltzobel är det inte då det vita går alldeles för högt upp på sidorna. White låter mycket troligare.

Linnea Adler

[zendaimimon]
0

Nu blev jag också nyfiken, otroligt vacker färg är det i alla fall.

[tintilar]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla svar!
Här är mamman. Jag ska se om jag har fler bilder på henne.

[tintilar]
0

Pappan.

[tintilar]
0

Ursäkta skitig bild men hon hade gått i regnig utegård i över en vecka och är man vit så syns det… Men det där beigaktiga på nosryggen har hon jämt, det är inte smuts.

[tintilar]
0

Här är den beigea japanungen.

[tintilar]
0

Är de grå white zobel siames alltså?

Svado
0

Nej, antingen blå/brun zobel siames, med white.

Jag skulle tro att man som färgbenämning kan skriva så här:

Blå/brun zobelsiames white

Men om den är blå eller brun siames, det vågar jag inte svara på.

Skulle trooooo att den är blå, men vet absolut inte. Så det får du ha någon annan o hjälpa dig med :)

Linnea Adler

[tintilar]
0

Okej tack. :)
Vad är mamman för färg? Är hon blå/vit japan?

Svado
0

Mamman är zobel japan, det ser man eftersom hon har brunare partier runt nos, öron, ben osv osv. Men om strecken över ryggen är blåa eller bruna det vågar jag inte svara på heller :)

Hon kan mycket väl vara zobel blå/vit, eller zobel svart/vit japan.. :)

Fick hon några andra blåa ungar i kullen? Alltså som är lättare att se att "de där är blå" typ ren blå eller blå zobel eller något sånt? 

Isåfall kan man ju kanske misstänka att hon är blå/vit :)

Linnea Adler

[tintilar]
0

Hon fick svart otter wienertecknad, vit med blå ögon, de två helgrå som jag visade i trådstarten och så två japantecknade. De är lite olika mörka i sina "grå" fält. Nr 1 (mörkare) http://3.bp.blogspot.com/-K-h9Tsefp1Y/U2_XqfRLfqI/AAAAAAAACag/fN_N_-hZ-5k/s1600/P1070710.JPG Nr 2 http://ifokus-assets.se/uploads/4ab/4ab69287263a86737d92fb02d28d4cb6/p1070856jpg.jpg

[tintilar]
0

*putt putt* :) Fortfarande nyfiken på vad mamman kan vara. Hennes färgade partier är grå med vinröd ton.

Svado
0

Hej igen!

Vet du det är jättesvårt att se vad mamma kanin har för färg =/ Allt man KAN med säkerhet säga är att hon är zobel japan, antingen svart/vit, blå/vit eller brun/vit.
Zobel pga att hon har mörkare partier runt nos o öron, hade hon bara varit japan hade hennes nos o öron inte varit ljust bruna. Utan antingen helvita eller i den färg övriga ränder på kroppen är :)

Om du har möjlighet att ta ett bra skarpt kort eller två på de färgade partierna på hennes kropp i närbild kanske vi kan hjälpas åt att ana vilka färger hon har :)

Hon ser ju helt klart mer blå/vit eller brun/vit ut, men det är ju jättesvårt o avgöra när man inte kan se kaninen på riktigt :)

Linnea Adler

[tintilar]
0

Okej, tack! :) Då ska jag ta närbild när vädret är bättre och så postar jag en ny tråd då. :) Stort tack för all hjälp hittills!