Bilder på era kaniner(:
Hej, jag skulle tycka det va kul om ni i komentarfälltet kunde lägga upp någon/några bilder på era kaniner/kanin(: Det skulle vara så kul att få se!
Ni skulle gärna kunna göra en liten presentation av era kaniner om ni vill(:
På bloggen har jag fått nåta komentarer om att jag ska fota/filma hur mina kaniner bor(: så det kommer upp någon gång i veckan på bloggen(: Eller så kommer det upp en video här(:
Min lilla skrutt Benni. Han är lösgående inomhuskanin och sötast i världen. Älskar att sitta i soffan eller ligga och se halvdöd ut på golvet (skrämma liv på alla som inte vet att han bara ser ut så när han sover). Äter inga andra grenar förutom färska äppelträdsgrenar. Äter bara hö som är lite tjockare (vilket betyder att man fått slänga ett antal höpåsar som inte håller standard). Gillar inte att gå på golv, så nu har man omatchande mattor på alla ytor i hela lägenheten (skitsnyggt!). Gillar även att mysa och pussas (pussar han en längre än en minut utan att få någon respons kan man få sig ett litet nyp).
Med andra ord, han har varit min trogna, finaste, bästa kompanjon i några år och skulle inte sälja honom för alla pengar i världen.
Här har vi Tussilagon´s Semper ad Meliora "Lill skrutt/Skruttis".
Teddyvädur, brun zobel, 3 år.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Je t'aime´s Get Me Started "Nessa"
Vit rö korsning (e: angora-vädurskorsning, u: lejonhuvad dvv).
Hon blev 3 år i april.
Och sist men inte minst har vi Årissa! (som ser jättesur ut på denna bilden, haha!) Hon är en lejonhuvad kanin på 6 år! Svart wienertecknad.
Gud vilka fina kaniner ni har så himla sööta!<3 hoppas ni får en fortsätt bra fredag(:
Om du söker på sajten finns det flera såna här nya trådar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här är min Blackie som blir 3 år i dec. Jag har haft henne i snart 1 år. Fick henne av en bekants son då skolan tog för mycket tid. Helt underbar och skojig kanin. Hon är en dvärgvädur. Går bara på sin toalett, även i uteburen. Hon vägrar att kissa eller bajsa i gräset. Rumsren inne. Hon har en snutte trasa som hon gärna skuttar runt med när hon är lös ( hon får ej ha den i inne buren ) eller så får hon upp den på huvudet och skuttar runt så.
#11 Överflöd av pellets? XD Hahha, din kanin verkar vilja träna hoppning :')
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#11 reagerade på all pellets :/ inte bra för kaninen. Ge betydligt mer begränsat och såklart mycket hö :) lycka till! :)
#13#14 : hon e inte ensam i buren.. Om man tittar noga så ser man att en hoppar över henne, dräktig, innan flytt.. Hö har de i massor. Hmm låter som ni försöker lära en som skaffat sin första kanin😖 lite besserwisser över de hela. Tack men nejtack! Lär de som vill! Ursäkta men förstår de småtjejer som blir ledsna här på sajten… Tufft😔
VÄRLDENS SÖÖTASTE GOSSE DJUR ÄR KANIINEEERR :DD KATTER O HUNDAR E OCKSÅ !!
Never Give Up With Your Dreams
GUD VA SÖT KANIN DU HAAAR!! JAG ÄLDKAR MIN KANIN NÄR HON TVÄTTAR ÖRONEN SÅDÄÄR!!! :DD
Never Give Up With Your Dreams
Sen har jag 3 sachsar till som jag inte hittar några foton på just nu. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#38 Hur länge har du haft honom? Hittekanin?
Han var väldigt lik en kanin som rymde från mig i maj..
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
#43 nej han är köpt hos prästkragenskaniner! :-) har haft honom i ung 6 mån :-)
Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP
#47 Okej🙂
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Hittade inte bilder på alla mina kaniner i den här datorn, men här kommer i alla fall bilder på en del av dem:
**Don't Give Up, "Shadow"
**Zobel brun "hoppkorsning", foto: Liv Kristoffersson
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
**Sherlocks Nattlek "Elov"
**Svart "hoppkorsning", foto: Liv Kristoffersson
Grenens Stjärnöga "Snix"
Blåbrokad "hoppkorsning", foto: Angelica Schönning
…och slutligen **Tribe's Midnight Glory "Yra"
**Viltgrå "hoppkorsning", foto: Liv Kristoffersson
"Grizzlan's Queen Leah" FOTO: Ylva-Li Niggemann
Chinchilla Dvärgvädur
Född 28/6-12
(Har en kull kaninbebisar på drygt två veckor, fyra stycken, tre viltgrå och en chinchilla, renrasiga, stamtavla, stor utställningskapacitet) http://kanin.ifokus.se/discussions/524d9bed8e0e740a52000676-dvargvadursbebisar-till-salu
Pay attention to me, även kallad peyton Kortet tog jag just nu, visst kan man sova när matte typ gör samma sak? :P
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Mina 4 kaniner jag har här hemma ^^
Snowflake's Bentley, lejonhuvad kanin/dvärgvädur snart 4 år.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Pingu, dvärgvädur, drygt 1½
-' Malin Hultman
Miss Pniky's Bombay Sapphire "Zapp"
vädurskorsning, drygt 1 år.
-' Malin Hultman
Nossans Peach Cobbler "Cia"
Dvärgvädur, drygt 8 månader.
-' Malin Hultman
Gud vad fina alla era kaniner är!<3
Turbo. :) Rexhona på 7månader. Vet inte färg :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Putt 🙂
Jag har en dvärgvädurs kanin på 2 år och en shetland sheepdog på 5år som blivit BÄSTAVÄNNER!
Dom går ut och går med varandra lösa och gör rent varandra samt att hunden försvarar kaninen för katter utomhus!
Det är min första kanin jag har och när jag köpte den var det en tjej som dem hade vart iväg och kollat upp men senare efter några månader såg jag att det ej var det… En liten rolig historia var ju att jag var "liten" då och viste inte så bra om kaniner så jag började gråta och trodde han hade fått cancerknölar och skulle dö…hehe inte en så smart 10/11 åring var jag inte!
Men annars så är han väldigt par sugen…vilket kan vara rätt så jobbigt ibland när han går på kuddar,armar osv men han skuttar efter mig som om jag vore hans mamma och när jag sätter mig i soffan sätter han sig jämte och lägger sig ner.
Han är väldigt nyfiken och försiktig fast kan ibland tycka det är lite kul att ta över hundens säng mm
Han har haft problem med sina njurar att det läcker lite blod ur dem när han kissar men han får en dropp medicin i sitt vatten för att det ska bli bättre!
Snart ska vi till veterinären och kolla upp om det blivit bättre! i värsta fall får han somna in😕
Men vi får hoppas på det bästa och han ser inte ut och ha ont längre så det har nog blivit bättre! 😉
Min fina Little Mellows Minx som idag fyller 3 mån. (8-9 veckor på bilden)
Satinpälsad dvärgvädur wienertecknad havanna.
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com
Backsippans Fonzo, Lejonhuvad Dvärgvädur född 2013.
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Rosarys Thomas O'malley, egenuppfödd, född 2013.
/Elin Josefine Olsson ღ
Toftaholms Lutchia, Lejonhuvad Dvärgvädur, född 2012.
/Elin Josefine Olsson ღ
Happy Bunnies Luzifer, Lejonkorsning, född 2011.
/Elin Josefine Olsson ღ
Nameless, okänd ras & okänd ålder. Omhändertagen från polisen.
/Elin Josefine Olsson ღ
John Doe, okänd ras & okänd ålder. Omhändertagen från polisen.
/Elin Josefine Olsson ღ
Thomas O'malley, lejonkorsning, född 2013
/Elin Josefine Olsson ღ
Lutchia
/Elin Josefine Olsson ღ
nån som vet en bra uppfödare i värmland? som föder upp lejonhuvade dvärgvädurar? :)
#52 Vet inte om du har fått svar men svarar endå,
Min kanin ändrade från Svart till havanna(Svart=Vinter Havanna=Sommar) Så det är alltså inget farligt utan bara att pälsen anpassar sig, Ser ju lite kul ut när man kollar på bilder också ;)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#104: Att de blir bruna på sommaren är för att deras päls blir solblekta. :)
-' Malin Hultman
#104 En kanin ändrar aldrig färg så. Det är som den blir solblekt inte ändrar till havanna 🙂
#52 Ingen fara, de kan bli solblekta på sommaren.
Min ena kanin blir lite mörkare på sin vinterpäls.
E ny här så e lite ringrostig på att kommentera, men övar så blir det bättre:-)))
#115 vilka gosiga öron ;);)
Här har vi Imse. En go knatte som tydligen lever för att rymma ;)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Pim-Pim som älskar mat och gooooosa! Kräver uppmärksamhet värre än ett barn. Man får hålla koll var man går då han är ute då han gärna ska befinna sig framför fötterna :P
//Pernilla
Loka/e/is. Mamma till de två ovan. Precis som Pimme så ska hon helst befinna sig PÅ en ;) Kela kela kela. Hela tiden.
//Pernilla
Zelma, farmor till knattarna. En sur liten tant som enbart litar på mig. Vill gärna gosa men vågar inte riktigt så hon befinner sig helst bara i närheten :)
Bättre bild orkar jag inte leta upp då jag knappt har några på henne :(
//Pernilla
Putt 🙂
Min lille pojke Lakrits 9 månader. P.S. Dålig bild ska lägga ut en bättre sedan :)
#142 Man kan redigera sin kommentar upp till en timme efter man skrivit den 🙂 Söt kanin!
#143 okej, Tack :)
Midgårdsolens Arista "Asta", hoppkorsning, ca 6 mån.
-' Malin Hultman
Bell
Jag vet att buren inte är snygg eller så men den är stor och bra! 120 x 80 eller något sånt. Nya burar byggs till sommaren då denna varit med ett tag.
Namn: Collin
Ålder: 1 år och 1 månad snart.
Ras: Dvärgvädur
Denna bilden är tagen när Collin var ungefär 6-7 månader , och JA han sover konstigt. Han älskar att ligga på huset med fötterna på nån sitthylla , eller huvudet på trappen och kroppen på golvet elelr varför inte såhär? Min busiga charmiga kille som hoppar en hel bana på ca 12 hinder själv (inte rek bana) banan går som en oval ring. Högsta han har hoppat är väl 30-35. Nu efter vintern är han lite trög på hoppningen menmen. Han har inte tävlats eller ställts ut men han är efter mycket fina föräldrar som på pappans sida är bara viltgula dvv med 92-95 p. Mammans sida är bara dvv med olika färger. Collin har också hunnit bli pappa åt en kull. Han kommer fram , älskar att ligga som en bebis i famnen och favoriten är persilja.
Btw , han bor inte sådär litet utan buren delades av under 2 dagar till 100x50 för att en hane ur kullen skulle bo kvar ca 2-3 dagar extra. Buren har 2 fack som är ca 200 x 80 men som sagt delade vi av men nu har vi öppnat mellanväggen. Så oroa er inte! Uppe skrev jag 120 (förra inlägget) för att vi har en enkelbur (enfackare) med det måttet där han bodde ett tag när mammakanin behövde skiljas ifrån sina små!
Förgätmigej, en liten blåbrokad rex. Förgätmigej är en livlig intelligent kanin. Hon är social och gillar gos, men framför allt att springa fri! Hon springer jättesnabbt och hoppar väldigt högt. Dessutom är hon en fantastisk mamma till nio ungar <3
Här är en bild på Förgätmigej när hon nosar på lammet :)