Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1120 ggr
[AnimalLover1]
0

Tillbehör för två kaniner

När man har två kaniner i samma bur, har de varsin matskål och vattenskål? Tänk om den ena äter upp den andras mat? Hur kan man få de att äta från sin egen skål? :)

Mannez
0

Rätt svårt att få dem att äta ur varsin skål, oftast brukar den dominanta välja mat och äter gärna ur båda skålarna.

Prova ha en stor gemensam skål istället :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

VildaVittra
0

Kan man sitta och tugga på varsin ände av samma grässtrå, så kan man dela skålar också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[AnimalLover1]
0

Men tänk om den ena äter för mycket?

[AnimalLover1]
0

Man ska ju begränsa, om jag ger 1 dl så får de 0,5 dl var, men så äter den ena typ 0,7 dl utan att jag vet om det?:(

Fridaaaa
0

Jag har två matskålar i vissa burar men bara en vattenskål. Mina samsas om samma ändå. 

#4 Om man har en kanin som äter mer än vad den ska, så kan man ge dem pellets enskilt, de har ju ändå inte fri tillgång till det, så brukar fungera bra om det behövs.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AnimalLover1]
0

Hade tänkt att min nya och min gamla skulle dela matskålar och vattenskålar, men förstår inte, hur mycket ska jag ge per dag? Ska jag lita på att de äter så mycket som de ska och inte mer? Glad för svar :)

Fridaaaa
0

#6 Ha skilda matskålar till en början. Likaså med höhögar.
Man går ha lite koll på ett ungefär vad var och en äter, annars får du ge dem pellets enskilt.

[AnimalLover1]
0

#7 Hur menas med enskilt? xD

Fridaaaa
0

#8 Var och en för sig 🙂

missan´s
0

Skulle ha 2 matskålar och 2 vattenflaskor tror jag, så båda kan äta och dricka samtidigt. :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
1

#10 Kan mina göra fastän jag har en matskål och en vattenskål, har stora skålar 🙂 Men gäller ju att de kan samsas med.

missan´s
1

#11 Jo, det klart. ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor