Det blir nog en kanin :)
Jag har nog bestämt mig för en kanin snart men tänker läsa på en massa först. Känner mig tom utan ett djur. Jag har några fler frågor. Jag vill ha försäkring på min kanin vad kostar det för era tt ha en försäkring varje månad är det dyrt. Kanske beror detta på ras men är nyfiken på en Rex. Vad är ett absolut måste inför köp av kanin ? Något speciellt att tänka på?
Jag har mina kaniner försäkrade inom agria, kostar 4000kr/år för 10 kaniner, så räkna med lite drygt 400 om året för 1 kanin. Väldigt värt med tanke på hur mycket pengar man slipper lägga ut ifall olyckan skulle vara framme🙂
Köp från uppfödare, inte från djuraffär!
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Nej då känner en tjej som har jätte fina kaniner är emot zoo djur :(
Titta på nilvanas rexar, hon är en bra uppfödare som får fram fina kullar :)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Om du är intresserad av att köpa kaniner så har min syster(niniz)s kanin fått ungar :D Liten rex/dvv
http://kanin.ifokus.se/discussions/53730fba8e0e7411080011a8-kull-dagbok
Hej dvärgus1234! Kul att du vill skaffa kanin, bästa djuret ;) Jag föder upp liten Rex och har kullar då och då. Just nu har jag två aktuella kullar. Se mer på: www.nilvanasrexar.weebly.com
Har 2 bebisar till slau :)
Tack allihopa som erbjuder sig men vet redan vart jag skall få min kanin ifrån undrar bara om frågorna som står ovan :) tack för alla tips? om många bra uppfödningar ändå :)
Jag har mina kaniner försäkrade i agria med maxbelopp 20 000/år. Jag betalar ca 800/år. Väljer man att ha 10 000 som maxbelopp landar man på runt 400/år. :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Jag kollade för några veckor sedan och då kostade det knappt 40kr/månad att försäkra en kanin i agria. Tänk på att ha en rejäl bur, bra hö, strö, matskålar, ev vattenflaska, sele o koppel. Det kommer krävas mycket tid. Och kanske läsa på lite om kost till kaniner om du inte redan har bra koll. :)
Jag vet tyvärr inte vad en försäkring kostar, men borde inte vara så dyrt tycker jag.
Jag tycker att det viktigaste du bör tänka på inför ett köp av kanin är väl att du har tid för den. Köp helst en kanin från uppfödare, de har oftast haft det bättre än de i djuraffärerna… Kolla igenom kaninen att den är frisk innan du köper den, dvs klara pigga ögon, fin päls, ingen diarée… Att den helt enkelt uppför sig normalt och friskt. Vill du ha en hoppkanin så välj en av de lite livligare ungarna
Något speciellt att tänka på? Se till att ha bur, skålar, strö, mat osv. innan du tar hem kaninen. Se till att den du köper kaninen av fortfarande vill hjälpa dig efter att du fått hem den. Tyvärr vill en del bara bli av med dem! :(
Och läs på om dem innan du köper någon!
Jag har nyss fått en kull med min lilla rex Förgetmigej. Pappan är rexpälsad dvärgvädur. Rexar är annars väldigt underbara; de är ganska livliga men väldigt interlligenta. I alla fall min!
Vem köper du kaninen ifrån?