Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 433 ggr
Magda
0

hur tidigt börja med sele?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur tidigt kan man börja träna kaninen att gå i sele? alltså hur gammla måste de vara? eller det kanske inte spelar någon roll?

min förra kanin följde alltid med överallt lös, men jag vill gärna att Dexter ska lära sig gå i sele :) 

har precis beställt en bogsele från Rabb-it tog en medium eftersom han är Dvv korsning..men såg sen att Sallander som han oxå har i sig ska ha stl Large.. så det är bara att vänta & se hur mkt han växer ju Skrattande men denna kanske är för stor ännu den med..

myriis
0

En del börjar nästan direkt när dem fått hem kaninen, men jag tycker man gott kan vänta längre. Det är ju inte direkt bråttom.

När du och kaninen lärt känna varandra bra, kanske när du haft kaninen i drygt 3-4 veckor? Sen beror det på hur gammal kaninen är.

Magda
0

kommer inte ihåg när hon sa att han var född :/ (har inte fått hem härkomst beviset än) men har för mig att han är 2,5 - 3månder ungefär..

Sosso
0

jag gick ut första gången med Lisa i koppel när hon var ca 12 veckor och det gick jätte bra.

KvirrZ
0

Efter ca 1 vecka prövade jag att ha sele på Isaac, han brydde sig inte alls, jag hade den på honom i hagen så jag hade lättare att få fast honom om han ville sticka ut ur kompostgallret ^^
Sen prövade jag att ha koppel, det brydde han sig inte heller om.

- Mvh Emma