Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1529 ggr
valorous.kid
0

Sår på nos och tappat päls

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag märkte precis att min kaninhona på ett år har fått en sårskorpa på hennes nos! Den kom idag under dagen. Hon hat haft en liten prick på nosen men jag har inte tänkt på den så mycket eftersom jag antog att det bara var ett födelsemärke(hon har ett sådant på hennes läpp). Men nu när jag kom hem var det en sårskorpa med lite blod i och lite lite var tror jag. Det är inte hennes rumskamrat som gjort det! Han är världens snällaste och har aldrig, aldrig, aldrig bitit någon eller gjort någonting. Och hon har även tappat päls på svansen, liksom vid roten av svansen. Jag märkte det idag också när jag borstade henne. (Hon har haft problem med pälsen tidigare, hon hade som en "kaka" av tovig päls som jag behövde rycka bort men det är okej nu) vad beror det på och vad ska jag göra? Och hennes ögonlock är lite konstigt tror jag, det är liksom rött och kanske lite svullet? Suck… Hon har alla möjliga problem. Snälla hjälp mig! (Postat bilder snart)

valorous.kid
1

(Bilden där uppe är hennes ögonlock, den är inte alltid ute utan hon set helt normal ut annars. ) Här är hennes nos

valorous.kid
0

(Bilden där uppe är hennes ögonlock, den är inte alltid ute utan hon set helt normal ut annars. ) Här är hennes nos

valorous.kid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ögonlock igen. (Nosen kom visst inte :/)

valorous.kid
0

Suck… Ögonlocket

valorous.kid
0

Detta verkar inte funka så jag skickar via datorn istället…

ratuoi
0

Hmm.. Kan typ inget om kaniner. Men är du verkligen helt säker på att det inte är burkompisen som har gjort henne illa?

Medarbetare på Social fobi iFokus

valorous.kid
0

Dom har bott ihop i över ett år och de har aldrig bråkat! Dessutom har han aldrig bitit mig eller någon annan…