Projekt rasthage och renovering
Ja, nu när äntligen våren har kommit så känner jag att det är dags att fixa iordning en ordentlig Hage åt min Pulver 🙂
Vi har haft mycket problem med att han rymmer (han är en riktig mästare på det) och att ha honom i en Hage av kompostgaller går inte, då sitter han hos grannarna efter en liten stund ;) Detta har gjort att jag inte vågar ha honom i en Hage ensam, då det är mycket vägar runt omkring, många hundar (katter spelar ingen roll, de är rädda för honom…) altaner man kan gömma sig under osv.
Så nu har jag och pappa börjat fixa iordning så vi ska bygga en ordentlig Hage av reglar och ordentligt nät så han kan få vara ute om dagarna 🙂
Hagen kommer bli 2,4 x 4,8 meter, det blev enklast så då vi kommer bygga ramar som är 2,2x1 meter, och ha en som kortsida, och 2 st på långsidorna. Vi ska även byta taket på hans bur vi byggde förra sommaren, och måla den vit 😃
Bilder kommer komma upp allt eftersom! Startar på torsdag! 😉
Vad kul! :D
http://mylifewithrabbits.blogg.se/ 
Vad spännande. Jag följer gärna tråden. Ska du lägga lite bilder också?
Idag var vi och köpte det mesta som behövs! Ska såga till delar ikväll och måla imorn, bilder kommer komma under kvällen :)
tyvärr blir det ingen renovering av buren än, då den måste stå tom i minst 3 dygn så färgen kan torka ordentligt, och jag har ingen extrabur så den får målas till sommaren! Men rasthage ska det bli! :)
Vad kul att följa. Ser snyggt ut med vit.
Kan din kanin inte hoppa över? 1meter hög lyckas min hona mycket bra med.
#9 Han har aldrig ens försökt att hoppa över 60 cm kompostgaller, så tror nog det går bra 🙂 Enda vägen ut för denna lata klumpen är att krypa under, så får sätta nått nät i bottnen 😛
Bygget är klart och ska sättas iordning imorn! 😃
Vad fint det blev! :D
Hälsningar,
Ninni :-)
Verkligen bra gjord. Din kanin har det säkert bra mycket rörelseytan😃
Kanon fin måste jag säga har du något nät över hagen med?
#14 Nej det är inte något över, kommer ev bli plåttak över halva
Kanonfint! Nu blev ja inspirerad o göra nå liknande, såg lätt ut. Bara en träram o nät, smart!
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Tjusigt det blev! 👍
Hej igen! TS hur mycket kostade alltihop med rasthagen att göra?
För jag inbillar mig att man inte behöver slänga iväg flera flera tusen på en sådan här modell? Eller har jag fel?
Åter igen, jättefint!
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#18 vi fick ju köpa allt nytt, så har man endel hemma så blir det ju billigare :P tror det gick på strax över 1000lappen :)