Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 659 ggr
[AnimalLover1]
0

Hur länge rastar ni?

Hur länge brukar ni rasta era kaniner i koppel och sele? Om ni har fler kaniner, hur lång tid får de var?:)

Fridaaaa
0

Rastar mina främst i Hage, inte så ofta de går i sele, och brukar inte ta alla sex på en dag. Tid varierar, mellan 10-30 min/gång ungefär, antingen på gräsmattan eller i skogen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
1

Allt mellan 3 minuter och upp till en 30 min skulle jag nog säga. Per kanin alltså. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

EmmZen
0

Så länge de orkar & tycker det är kul =)
En av mina kaniner (har 3st) han har så mkt energi så han kan lätt springa på i upp till 30min i sele och koppel.

frijoh
0

Brukar låta dom gå i koppel ca 30 min. Ibland 60 men det är inte så ofta :)!

Denise.E
1

Nu när vi precis flyttat är inte hagarna i ordning så innan skolan går jag ut och låter de springa av sig i 5-10 minuter , ger frukost och vatten samt hö. På em är de ute i koppel minst 15 minuter 1-2 gånger kanske en direkt efter skolan vid 4 och en innan jag går in och gör mig i ordning för kvällen 8-9 :)

[Lollo 97]
0

Jag ingen i sele utan de får springa fritt. Men annars upp till 10 min i sele.

missan´s
0

Om jag är ute med dom i koppel kan det bli ungefär 5-40 min. Det är olika när det är och var vi är. Om jag kommer hem efter skolan blir det nog kanske endast 10 minuter då jag ofta är trött. Jag försöker ta ut kaninerna varje dag. :)

I hagen så kan det bli ca 20 minuter. Och Mini Hopp kan jag släppa ut i trädgården lös, han smiter inte och följer oftast med/efter mig, (förutom när han ser Freja då alltså..)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

MsSofieG
0

Det beror på vilken kanin jag går med. Går jag med hanen så känner han att han är färdig efter bara några minuter och tillbaka till sin bur/hage. Men min hona däremot skulle gladeligen kunna vara ute i timmar och utforska, det är et roligaste hon vet så skulle man så ut tiden går jag väl ca timme om dagen sommartid.