Är min kanin stressad`?
Hej
Min ena kanin, en snart ettårig kastrerad pojke vid namn Stampe beter sig underligt tycker jag.
Tyvärr fällde han precis hela vintern i omgångar så han fick inte mycket knätid, hade ingen lust o ha en halv kanin i kläderna varje gång. Nu äntligen har han slutat fälla o vi har hållt på o tagit upp kontakten igen mycket nu sista månaden.
Men till saken, han är snäll och go, han är lite grann som en ragdoll i kaninformat, alltså han är helt avslappnad i kroppen när man håller, man skulle kunna få hänga honom upp o ner i benen om man ville, han skulle inte göra motstånd. Perfekt myskanin iaf. Men varje gång jag håller i honom numer så andas han extremt fort, men han ligger avslappnat uppepå min byst just nu o beter sig inte stressat i övrigt, men andningen går i 180knyck alltså.
Är han stressad? Eller hur ska jag tolka det här?
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Skickar med en liten bild på sötisen 😍
Linnea Adler
Gissar att han tycker att det är för varmt! Min kanin orkar inte sitta allt för länge i knäet, utan börjar andas snabbare efter en stund, och hoppar sen ner och lägger sig raklång på det kallare golvet för att svalka sig. Efter en stund är han dock redo för gos igen!
Ja det kan ju förstås vara så också! Det har jag inte tänkt på. :)
Linnea Adler