Kostnad på vaccination?
Hur mycket brukar det kosta att vaccinera? Och undersöka? Hos veterinär? Försöker samla ihop lite information och räknar ihop summor, har hittat en perfekt kille som är till salu, jag är jätteintresserad, dock tycker mina föräldrar det är för dyrt och vill ha en lite kaninunge istället för mycket billigare från sin arbetskamrat. Men nu ska jag räkna ihop summor och bevisa att den jag hittat är värd sitt pris..
Räkna med en 700kr för att vaccinera med dubbelvaccin.
En hälsokoll kostar 460 hos min veterinär, men dem är rätt billiga så oftast kostar det lite mer.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jag gick nyligen till roslagstulls vet, där kosta dubbelvaccinet 600kr och en vetundersökning 750. Men det är ju bara en liten koll, om röntgen prover osv ska göras blir det dyrare!!
Vad dyrt ni ovan gör det för!:P Jag brukar hålla koll här på iFokus, ibland gör man vaccinationen ihop med flera andra kaninägare och priset brukar endast hamna på ca200kr. Och tror det kosta endast 400kr när jag gjort hos veterinär. Men även finns http://www.amuletten.eu/ (amuletten kaningård) där brukar de köra vaccination i grupp lite då och då, och priset då ca 200kr. Inte dyrt med kanin i längden och försäkring ca38kr månaden , billigt. Agria har jag. Lycka till med att övertala dem !:)
#3 när jag vaccinerar kostar det 120kr per kanin och hälsokoller för mina kaniner kostar inte ett öre ;)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube