Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1646 ggr
[Linneamattiasson95]
2

Snälla hjälp mig

Mitt ansikte är fullt av tårar . Jag måste sälja mina älsklingar och ge upp tanken på Avel. Jag hyr privat i andra hands, flytta precis in . Han sa att kaniner är ok men fick reda på nu att det är djurförbud och jag måste hitta ett nytt hem till mima fluff bollar . Jag hade aldrig tackar ja till lägenheten om jag vetat om det , men hyresvärden talade inte riktigt sanning . Har ingen annan bostad just nu så måste sälja dem för att inte hamna på gatan. Arashi är en hona född i februari , alltså ungefär 3 månader gammal. Hon är viltgul manteltecknad . Har aldrig haft problem med henne! Hon kunde allt från dag ett! Hon är rumsren , kan klippa klorna utan problem , jätte sällskaplig och tam. Hon kommer alltid fram till buren för att hälsa . Går jätte bra i koppel m.m Jag vill ha 350 för henne , det var vad jag gav för henne . Man kan få med bur , matskålar, hus och vattenflaska för 600, det är bara drygt använt 2 månader och ser ut som nytt . Mika , är en glad tjej som är 7 år fick henne för en drygt vecka sen, men jag älskade henne för första stund. Man kan få med hus matskål och vattenflaska även bur , men den är lite söndrig , vill ha 200 för de var vad jag köpte henne för . Snälla hjälp mig

[Linneamattiasson95]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mika

[Linneamattiasson95]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Arashi

[neptunens]
3

Har du hört med personen som du köpte 7åringen ifrån? Eftersom det var så nyss kanske hen kan ta tillbaka henne?

Katthemsmatten
2

Vem är det som säger att det är djurförbud, den som har förstahandskontraktet eller hyresvärden? Om det är hyresvärden så kan du strunta i det om det inte handlar om ett allergihus, dvs ett hus som man ska bo i om man är allergiker. Skickar med intressant länk från SVEKATTs hemsida: http://svekatt.se/index.php?ID=36&nyhet=47

Medarbetare Hittekatter iFokus

Svado
1

Du ser! Du kan utan problem behålla dina fina djur :)

Din hyresvärd kan ju försöka, men han har ingen laglig grund och kan därför inte vräka dig!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

VildaVittra
0

#4 & #5 Fast så enkelt är det inte om man hyr i andra hand, då hyresvärden har rätt att neka andrahandsuthyrning. 

TS, går det inte att lösa temporärt medan du letar efter en annan bostad? Annonsera efter en sommarfamilj? Det är ju många som hyr kanin över sommaren. Var bor du?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OneSound
1

Jag skulle kunna ta hand om de tillfälligt medans du letar bostad, om det är aktuellt.

Aut viam inveniam aut faciam

farvendal
3

Kolla upp det där ordentligt innan du säljer dina kaniner. Rent generellt (finns undantag såklart, allergihus tex) finns det inget förbud mot att ha djur i lägenheter, även om vissa hyresvärdar försöker påstå det. Jag vet inte om det fungerar annorlunda när man hyr i andra hand, men det borde vara samma regler.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

sara8282
4

Nu lugnar vi oss lite..

Vem säger att det är djurförbud?   Hyresvärden eller den du hyr av i andra hand?

Jag tycker det låter mkt märkligt att en hyresvärd kan förbjuda djur, hyr man ut i andra hand, däremot, så kan man kräva djurfritt…

Eftersom du skriver att du fick informationen att det var ok med kaniner, och att du aldrig skulle hyrt lägenheten om du fått informationen från början, att du inte fick ta med dig dina kaniner, hade jag om jag varit du tagit med kaninerna i alla fall, och sökt ny lägenhet…

Man kan ju som hyresvärd inte först säga att det är ok att ha husdjur, och sen ändra sig plötsligt efter att kontraktet är skrivet.

[Linneamattiasson95]
3

Vi he sagt upp denna lägenheten och letar efter något nytt ! Och hoppas vi får något så fort som möjligt . Nej han blåste oss totalt när han sa att de var ok med kaniner medan hon som äger inte alls vill ha djur ! Så vi måste flytta . Men min nya kanin , stampar i buren varje natt …. Och de fungerar inte när man har en ilsken granne som hör varje steg vi tar i lägenheten …. Så jag tror att åtminstone hon måste ha ett sommar ställe hos någon annan . Tills vi hittar ny bostad ….. Vi flyttar enbart till mark lägenhet så att om hon fortsätter att stampa så stör det åtminstone inte grannen….

[Linneamattiasson95]
0

hör inte riktigt till, men sen vi flytta in har det hörts konstigt från kylen… 

nu kolla vi upp det och de kommer från ett skåp bakom… antagligen möss… va är det här för lägenhet?! usch!