Rosset på kaniner?
Hej, jag sa till min kompis att jag skulle sätta en rosett på min kanin. När jag sa de så blev hon sur på mig och kallade mig djurplågare. Är det djurplågeri att sätta en rosset på sin kanin?
Jag skulle aldrig sätta en rosett på mina kaniner😐
Är det en teddy eller något liknande där pälsen hänger för ögonen så kan man ju klippa sånt🤫
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
skulle säga att det beror på :/ man kan ju alltid testa och om kaninen störs av det skulle jag ta bort den. Om den skakar på huvudet mycket, då är den nog lite irriterande. Ibland sätter jag en lite toffs på min lejonhuvade kanin när han hoppar i sele, främst för att inte pälsen ska fastna i spännet. Han störs inte alls av det, och tror inte heller att han märker den. Ett litet spänne kan väll inte vara jobbigare än ett hel sele? Men som sagt tycker jag att man kan prova och se, om kaninen skakar på huvudet kan man bara ta bort den.
Jag vill även tillägga att har man rosett på sin kanin så ska rosetten bort när man inte har kaninen under uppsyn.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Djurplågeri är det ju inte, men det finns ju absolut ingen poäng med det.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag vet ju inte säkert på hur det är på kaniner, men om man som människa använder gummiband för att sätta upp håret gör det ju väldigt ont efter ett tag och blir ömt när man tar bort den (om man inte är väldigt van) så jag hade hellre klippt kaninen om det var så att pälsen är i vägen för att den ska se.