Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 567 ggr
[mansolsson57]
0

Krav om man ska ta in kaninvakt

Hej satt och tittade på kaninvakt inläggen och undrade om ni hade tyckte att det var ok att om kaninvakten passade tex två kanin hanar samtidigt var det ok i så fall att kanin vakten släppte ut dom tillsammans och detsamma med honor

Mickis1994
5

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Om det skulle vara okej att kaninvakten för någonting utanför sitt förfogande? Varför skulle ens kaninvakten sätta ihop två kaniner som inte bor tillsammans?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

farvendal
3

Varför skulle det vara okej att släppa ihop två okända kaniner med varandra? Speciellt två hanar. Totalt korkat, en sådan kaninvakt förtjänar ingen.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[mansolsson57]
3

Innan så när jag passade min kompis kanin så var de en hane och jag hade en hane så dom hade jag på gröne betesbur tillsammans

farvendal
3

Då hade du tur att de hanarna inte försökte äta upp varandra. Visst fungerar det ibland, men det är dumt att riskera - speciellt när det handlar om någon annans kanin.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[mansolsson57]
1

Har aldrig hänt något när jag har släppt i hoppa två hanar. Har gjort det många gånger

Svado
1

Till dig som skrev denna tråd:

Kaninhanar ska ALDRIG någonsin under några omständigheter sitta i samma bur, eller ens kunna röra vid varandra genom burgallret.

I 99% av fallen kommer kaninerna slåss tills någon dör.

Sätt aldrig någonsin ihop två hanar, snälla rara :(

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[neptunens]
10

Jag hade blivit rosenrasande om kaninvakten släppt ihop kaniner som inte ska vara ihop av olika anledningar. Det är inte okej någonstans!

RebeccaG
6

Jag hade blivit totalt vansinnig.
Sådant är inte okej!

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[AnimalLover1]
1

Läs här ;) http://kanin.ifokus.se/discussions/4d7153deb9cb4622440654af-pussa-inte-2-hankaniner-efter-varandra?4d712496b9cb462141046e78-2 En del hanar hatar andra hanar så mycket att när dess ägare rört vid en annan hane och sedan rör vid den, så blir den vansinnig! Skulle aldrig släppt ihop två hanar tillsammans!

Peak303
1

Hade någon som passat mina kaniner släppt ihop 2 hanar så vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort, iaf fly förbannad. Två hanar bokstavligt talat kastrerar varandra i värsta fall tar död på varandra..

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

hannis :)
1

#5 Enligt mig är det helt oaceptabelt att man skulle sätta ihop två hanar! De kan bokstavligt talat SLAKTA varandra och ingen av hanarna tycker att det är kul att bli ihopsatt med en annan hane, de blir bara spända och nervösa över att bli ihopsatt med en annan hane, som de troligtvis bara ser som en fiende. Så snälla du, tänk på kaninernas bästa och släpp aldrig ihop två hanar!

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

Delilah81
1

Är något tveksam till TS:   http://kanin.ifokus.se/discussions/533ac4a48e0e747b0e003128-kaninen-dod

Men nåväl.  Naturligtvis sätter man i allmänhet inte ihop främmande kaniner man passar, och i synnerhet inte hanar…

[mansolsson57]
0

Det kan kanske vara så att dom trivs bra i hoppa för att dom pappa och son

RebeccaG
2

#13 I det vilda umgås inte hanarna med sina ungar, så det hör inte riktigt saken till

| Youtube

[mansolsson57]
0

Ok trode det var något med generna

RebeccaG
0

#15 Det e möjligt, men hanar ska undvikas att placeras med andra hanar p.g.a. slagsmålsrisken. Det är inte ovanligt att hanar har lemlestat & könsstympat varandra(slitit av ben/öron/svansar/kön)

| Youtube

VildaVittra
0

#12 Det där är inte okej gjort av dig. Det har absolut inget med tråden att göra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cotast
4

Innan någon dömer mig vill jag bara inflika: Ingen av mina kaniner har någonsin morrat eller ens nafsat åt varandra. 
No judge. 

Jag har 3 av mina 4 kaniner ihop, av dessa är samtliga 3 kastrerade. 1 hona & 2 hanar(Hope bor separat för tillfället). 
Hur som helst så är honan en lejonblandis. Hanarna är 2 renrasiga filurer, 1 hermelin & 1 dvärghare. 

Jag har haft kaniner i många år och det har även min mamma.

Jag hade aldrig haft mina kaniner ihop såvida jag inte kan vara helt 110% säker på att det inte kommer hända något. Mina hanar går tillsammans dygnet runt i en lägenhet på 86kvm, detta med en kastrerad hona. 

Jag brukar verkligen inte rekomendera folk att sätta ihop hanar, speciellt inte okastrerade hanar, men det kan gå. Men i TS fall så får jag bara en känsla av att TS inte har en aning om vad han/hon håller på med och har förmänskligat sina kaniner. "Äh, men min pappa och jag går ju hemma tillsammans så då borde ju kaninerna också göra det."

TS, du utsätter dina kaniner för direkt livsfara genom att ha 2 hanar tillsammans(det gäller även för honor i vissa fall). Ta genast isär dem om dem fortfarande sitter ihop. 

Som jag sagt så kan det funka, men chanserna att det gör det är näst intill astronomiska och ingen kaninägare med vett i skallen skulle bara 'släppa ihop' två hanar utan vidare. 

Min ihopsättning tog 4 månader innan jag var säker med att låta dem ha fysisk kontakt utan barriärer. 

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Peak303
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan säga som såhär, detta är resultat efter flera okastrerade hanar tillsammans: 

Denna hane var helt kal på ryggen, 3 stora varbölder var av en inne i munnen. Öppet sår på könet och bitmärken över hela ryggen. Så vill man verkligen som kaninvakt utsätta någon annans djur för denna fara?

Vill inte visa bilden i stort pga om folk inte vill se, den är inte så farlig. Men man öppnar på eget ansvar!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
1

Skulle kaninvakt släppa ihop mina honor med varandra ja då hade då inte den kaninvakten fått vara kaninvakt mer samt fått stå för ev veterinärkostnader. Vissa av mina honor tål inte varandra, Ella har redan fått ett bett genom galler av Milly, så fick ändra hagarna.

Nej det personen hade varit rökt här.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mansolsson57]
0

Ok