Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 467 ggr
Tanii
0

kaninen vill ej äta grönsaker!

Hej! Min lilla hermelinkanin vägrar att äta grönsaker. Har såklart introducerat många olika typer av grönsaker och örter som t.ex. Roman sallad, persilja, dill och andra typer som jag inte minns namnen på. Dock vägrar han att äta det! Undrar om ni har tips? eller knep till att få honom att börja äta sallad, såklart får han 2 matskedar pellets per dag och har obegränsat med hö. Tack i förhand! :)

VildaVittra
2

Grönsaker är inte livsnödvändigt, prova att ge vilda örter och gräs istället (fasa in, inte en jättehög på direkten).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fannyih
2

Då vi hade en hermelinkanin åt den inte heller grönsaker. Men han överlevde ändå till friska 13 år. Om jag minns rätt var det enda han tackade ja till; Pellets, Maskrosblad, Hö, Knäckebröd, Klöver, Gurka ibland, Sallad Ibland. Men allt annat vände han rumpan till. 

Och då han själv var ute gnagade han på kvistar, åt gräset. 

Så min åsikt är att kaniner inte behöver grönsaker för att överleva, då den är ute kommer den säkert tugga i sig gräs, klöver, maskrosblad m.m. 

Lycka till i fortsättningen! 👍