Skön känsla infall sig nu.
Hej allihop.
Som några av er vet fick min frassehona Lisa ungar häromdagen, den 29e april.
De är räknade nu och det är 9 stycken, och jag har varit riktigt orolig över att hon inte skulle ta hand om dem ordentligt.
En unge är hälften så stor dom de andra, men pigg i övrigt och rosa o fin så den hänger med, än så länge.
Har beställt hem stödmatning via internet så jag hoppas att det kommer i nästa vecka. Överlever minstingen till dess så ska jag stödmata ungarna har jagtänkt mig.
Men fick iallafall en mycket bra morgon, går ner till kaninerna o kollar till ungarna lite, ser om alla är vid liv o så, då hoppar mamma Lisa in o upp på övervåningen där ungarna nu ligger o klämmer sig in i boet o börjar dia de. Det värmde mitt hjärta :) Jag har ju varit så orolig att hon inte kommer ihåg de o att hon ska ta hand om de riktigt o nu så kan iallafall denna dag kännas bra, för nu har de fått mat o ompyssling av sin mamma :)
Ja man blir extremt hönsig o fjompig men det får man bli tycker jag, när det gäller små nakna blinda varelser som är totalt beroende av att allt runtomkring dom fungerar.
Jag tänker inte lägga upp foton på boet osv, utan väntar tills de öppnat ögonen o visar er då istället :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman