(S) Lejonhuvade dvärgvädurar
Hej
Många har förmodligen läst min tråd "Funderar på att minska ner". Jag har nu tagit beslutet att faktiskt sälja av en del av avelsdjuren och det rör sig om 4-5 kaniner just nu.
Info om de enskilda individerna kommer här nedanför. Men alla säljes med stamtavla och några är stamboksförda och klara för Avel.
Jag är mycket mån om var de handlar, det här har varit ett oerhört svårt beslut för mig och jag hoppas verkligen att det finns kärleksfulla hem som vill ta emot mina älskade fluffbollar.
Vid intresse av någon så hör av er via pm, vill hålla tråden fri ifrån en massa kommentarer. Därför undanber jag kommentarer som "Vilken söt" osv.
Tack för mig.
/Amanda Söderström, innehavare av Kaupungs kaniner.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Namn: Backsippans Kajsa
Född: 06/04-2011
Kön: Hona
Färg: Madagaskar
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Stamboksförd: Ja, på 92 poäng
Övrigt: Kajsa är en mycket speciell kanin för mig, hon var nämligen mor till min allra första renrasiga kull för kaninutställning. Hon är en mycket duktig mor och lämnar fina och trevliga avkommor. Kan mycket väl fortsätta avlas på. Men just nu väntar hon sin andra kull i år och kan flytta tidigast den 30 juni. Därför bör hon inte ha fler kullar i år, utan ladda upp inför nästa år.
Hon är mycket mysig och lugn av sig, är aldrig tjurig vid brunst eller dräktighet. Passar utmärkt som sällskapskanin.
Pris: 250:-
Namn: Ringmurens Vilda
Född: 12/05-2012
Färg: Zobel blå
Stamboksförd: Ja, på 93,5 poäng
Övrigt: Vilda är en mycket speciell kanin, hon är oftast en översocial och mysig kanin som hälsar på allt och alla. Men vid brunst och dräktighet är hon helt förbytt, sitter och kuttrar och vill verkligen inte bli upplyft. Däremot har hon aldrig gjort utfall, bitit eller försökt skada någon. Det enda hon gör är att hoppa undan. Då får man bara ha tålamod och försiktigt försöka locka fram henne och lyfta upp henne.
Men när hon inte är inne i sådana perioder så är hon alltid framme och hänger på gallret och vill gärna bli upplyft och gosad med.
Har haft en kull i början på året och kan flytta precis när som helst, kan fås parad om man vill.
Pris: 300:-
Namn: Kaupungs Hermione Granger
Född: 20/01-2013
Färg: Vitrödögd
Stamboksförd: Nej
Övrigt: Hermione föddes i årets första kull, en mycket lovande liten tös. Lär få en riktigt bra man. Dock inte världens bästa kropp, men den är hyfsad.
Hon är lite försiktig och blyg av sig, så det gäller att ha tålamod och ta det i hennes takt. Men när man vunnit hennes förtroende så är hon världens mysigaste och socialaste kanin.
Pris: 300:-
Denna lilla herre är förmodligen borttingad till en person i Skåne, men ifall det inte skulle bli av så lägger jag ut denna annons för att kolla om det finns intresse hos någon annan.
Namn: Ringmurens Viggo
Född: 26/12-2012
Kön: Hane
Färg: Zobel brun
Stamboksförd: Ja, på 94,5 poäng
Övrigt: Viggo är en mycket social kanin, väldigt aktiv och full av nya påhitt. Brukar hoppträna lite smått hemma vid mig och han har stor potential. Så det vore kul om någon vill fortsätta hoppa med honom.
Han är en mycket aktiv kanin och vill gärna vara ute och skutta och busa. Men finner sig mycket väl sittandes i knäet och bli klappad.
Vill gärna att han hamnar i ett hem där han får mycket uppmärksamhet och aktivering.
Pris: 350:-
Denna kanin har jag fortfarande inte bestämt mig för om jag ska behålla eller inte, men finns det intresse så hör av er!
Namn: Kaupungs Mio
Född: 01/05-2013
Kön: Hane
Färg: Isabella
Stamboksförd: Nej, men ställd i A klass på 92 poäng
Övrigt: Mio är en översocial och pigg kille, har börjat hoppa lite smått med honom och han har visat intresse och verkar tycka att det är kul. Jag brukar även ha honom lös och han håller sig alltid i närheten av mig (har alltid uppsikt över honom såklart).
Han har lite svårt att sitta still, utan vill hellre undersöka allt och alla. Var såld en gång tidigare, men köparna tröttnade och lämnade tillbaka honom. Han hade då bott lösgående inomhus och varit väldigt duktig på att använda låda.
Pris: 250:-
Ringmurens Viggo är nu tingad :) Resten finns kvar för er som är intresserade.