Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 535 ggr
denicecifuentes
0

Två hanar tillsammans?

Hej! Nästa vecka ska jag hämta blixten och bärgan mina nya kaniner, dom är syskon och dom är båda killar kan jag ha dom i samma bur eftersom dom är från samma kull? Kram

Sixtenblixten
0

Skulle aldrig ha två hanar ihopa! Dom kan kastrera varandra!

Fridaaaa
2

Inte okastrerade. Vid könsmognad är det stor risk att de ryker ihop, även fast de är syskon. Kan ev gå om de kastrerad så fort det går (när kulorna kommer ner och så) och sedan ha ihop på bra stor yta. Jag personligen hade inte chansat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

borkadottir
0

Du kan ha dem tillsammans fram tills de blir (strax innan) de blir könsmogna, vilket sker ganska snart efter de fyllt 8 veckor. När du märker att de börjar sniffa varandra i rumpan är det dax att dela på dem. Det kan vara en trygghet för dem att få ha sällskap av varandra de första dagarna efter flytten, (förutsatt att de inte redan är könsmogna förstås). Fråga uppfödaren när du hämtar dem.

pernillaoscarsson
0

Jag hade två bröder ihop nyligen då de inte trivdes isär. Delade jag på dem slutade de äta och verkade allmänt deppiga. Höll självklart extra koll på dem och vid minsta tecken på bråk delades de. Nu skulle jag aldrig våga sätta ihop dem igen. Så nej, ha dem inte tillsammans okastrerade. Dela på dem direkt så att de inte blir sådär tajta som mina grabbar blev. Skulle ev gå att kastrera båda. En kompis hade två kastrerade från olika kullar tillsammans vilket gick bra. De var bästa vänner. Men även det är en risk som man kanske inte bör ta när man vet vad som kan hända. Bäst är nog att hålla dem isär :)

farvendal
0

big no

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

denicecifuentes
0

Gud tack alla för svar, tur är att jag känner min uppfödare väldigt bra så jag får välja vilka kaniner jag vill. Det blir nog en kille och en tjej. Och då ska jag kastrera hannen #1 #2 #3 #4 #5

pernillaoscarsson
0

Låter mycket bättre #6 :) Önskar med att jag kunde ha kaninerna tillsammans då man ser hur de flesta trivs med sällskap :)