Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 508 ggr
[SarahOhrn]
0

För kallt i uteburen?

Fick lite panik idag när vi köpte kaninen. Har en utebur på ben, så sa han att en så liten kanin kan inte va ute i utebur på natten nu när det är så kallt… Tänkte inte så långt att dom inte hunnit bygga upp det. Så nu är den ute på dagen, men inatt har jag henne i transportburen inne livrädd för att hon ska frysa ihjäl. Massor av halm i boet i uteburen dock. Stämmer det att dom inte kan va ute förens de är 10-12 grader på natten nu mär dom är små?! Måste akut fixa innebur för nätterna.. :/

[neptunens]
2

Är kaninen uppfödd inomhus eller utomhus?

pernillaoscarsson
0

Är den uppfödd inne kanske man inte ska ha den ute under nätterna. Hur kallat har ni det?

[SarahOhrn]
0

Det verkade som att dom bott ute hos uppfödaren men inne några dagar nu i zoobutiken. Blir nån minusgrad/0/+1 nu på nätterna. Måste hitta en billig bur för hade inte räknat med det också :/

[zendaimimon]
1

Om det bara varit några dagar i zoobutiken känns det som om den bodde trivas bättre med temperaturen ute än inne?

tlover
1

Det har inte med storlek att göra, vi har 3 veckors kaninungar ute nu och det kan bli betydligt kallaren än -1 vissa nätter.

Frågan är snarare vad den är van vd (tex om den hann bli van vid inneklimat under tiden den var inne)

l'm back

Fridaaaa
1

Med bra bur och mycket halm tror jag nog att den skulle kunna bo ute. 
Jag tog ut två av mina vuxna för lite över 1 månad sen, runt 4-7 plus på nätterna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SarahOhrn]
0

Svårt att veta :/ Öst på med halm i boet i uteburen men den låg inte där inne när vi kom hem igår vid 23 utan den sprang runt ute i stora delen på spånet. Då va de -1 borde den inte sitta still ellr ligga där de är varmast möjligt om den frös?

petterssonP
1

Vad jag vet så är kaniner mest aktiv på kvällen/natten, kaniner måste inte sitta eller ligga stil :). Så längr bodelen har mycket halm som sagt så ska deg gå :)

[SarahOhrn]
0

Jo jo men om den fryser har jag läst att den mer sitter och trycker liksom

Fridaaaa
1

#9 Ja de sitter mer och trycker då, och burrar upp pälsen med lite för att hålla värmen. Så skuttar kaninen omkring, är som vanligt osv är det ingen fara 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.