Han juckar mot allt..
Som sagt, vår lille hane hoppar på allt och alla, min hand när han ska få mat, mitt ben när jag är i hagen med honom, leksaker, eller bara om jag lyfter upp honom juckar han. Det började nu i vår, det var lugnt under hela vintern. Är detta något som kommer att gå över och när i så fall? Är det årstidsbetingat eller ålder? (Han är ett år nu) eller tar det slut först om han kastreras? Han är världens goaste, men lite för närgången. ;)
Hade också en nin som var sådär. Det gick över efter ett tag (rättare skrivet, det gick över efter att han fick göra det han skulle - jag puttade inte bort honom, sen gjorde han det aldrig mer). Vårkänslor.❤️
Min kanin Stampe höll på precis sådär! Vi bestämde att kastrera honom och det funkade bra! :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Ja min okastrerade hane håller på så nu i vår. Han biter tag i mina kläder. Om han kommer åt skinn så är han noga med att inte bita tag utan slickar haha han är noga med att inte skada mig ens när han är så upphetsad lool :p Det går ver efter ett tag. När min blir hmm kåt, så går jag bara iväg och låter honom lugna ner sig. Han orkar ändå inte hålla på så länge.
Vissa ger gosedjur som dem kan jucka mot, vet inte om det är hälsosamt eller skadligt? aja