Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 820 ggr
[Lollo 97]
1

Berätta om era kaniner :)

Nu vill jag veta mer om era kaniner. Nu ska jag beskriva en av mina. Men ni får ta alla era om ni vill.

Ras: Angåra/ fransk vädur

Ålder: 3 år

Namn: Pärlan

Beskriv din kanin: Hon är busig. Hon har alltid spring i benen, hon är oftast matglad. Hon är också snäll men kan vara lite bråkig ibland.

Hur fick du din kanin?: Jag fick en fransk vädurs hona av min mormors granne för dom var allergiska mot henne. Sen så parade jag henne med en av mina hanar. Sen så fick hon ungar. 4 underbara småttingar.

Hur aktiverar du din kanin?: Jag låter henne vara ute och springa och göra vad hon vill, och ibland så hoppar vi en bana.

Vad gillar din kanin att äta?: Hon gillar det mesta. Men äpplen, gurka, pellets, maskrosblad, gräs, bark, hö. Det var några av dom.

Svara gärna på dom frågorna. Men kommer ni på något mer så får ni gärna skriva det.😃

Fridaaaa
1

Ett tips? är att söka på sajten, då kommer det upp många likadana såna här trådar 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
1

Namn: Sandåsens Blåklocka "Gandalf"
Ras: Dvärgvädur
Färg: Chinchilla
Ålder: ca 10 år

Beskriv din kanin: Otroligt kelig hane som gör allt för uppmärksamhet och mat.

Hur fick du din kanin?: Jag letade efter en passande hane till mina honor och såg en annons på denna kille som jag sedan fick hem LU 2014.

Hur aktiverar du din kanin?: Hagen flera timmar per dag men även sele/koppel och lite hoppning.

Vad gillar din kanin att äta?: Allt som det bjuds på!

---

Namn: Kuckelbos Flora
Färg: Chinchilla
Ålder: ca 1 år

Beskriv din kanin: En lugn och snäll hona som älskar att mysa.

Hur fick du din kanin?: Jag hade hennes mamma hemma men hon var inte så trevlig som jag ville. Fick då byta mamman mot hennes snygga och unga dotter. Vilket jag är väldigt nöjd med!

Hur aktiverar du din kanin?: Hagen flera timmar per dag men även sele/koppel och lite hoppning.

Vad gillar din kanin att äta?: Morot och pellets är gott!

---

Namn: Kuckelbos Molly
Färg: Manteltecknad Chinchilla
Ålder: ca 1 år

Beskriv din kanin: Mina ögonsten till kanin. Hon är helt perfekt enligt mig. Snygg, söt, trevlig, rolig att ha i koppel, enkel att göra med osv.

Hur fick du din kanin?: Jag ville börja med rasavel och åkte till en uppfödare och för att välja ut kaniner. Fick mig då hem denna och mamman till Flora (som senare byttes ut mot Flora).

Vad gillar din kanin att äta?: Allt som det bjuds på men pellets och äpplen är poppis!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[[tjattehonung]]
1

Ras: Lejonblandis Ålder: Snart ett år Namn: Mellis Beskriv din kanin: Gosig, busig, sprallig Hur fick du din kanin? Min kompis kunde inte ha kvar henne, så jag fick ta över henne. Hur aktiverar du din kanin? Jag tar ut henne i sele, ger henne saker att utforska osv Vad gillar din kanin att äta? Morot, knäckebröd och frukt är poppis!

[AnimalLover1]
1

Namn: Skutti Ålder: Ca 10 år Ras: Dvärgvädur Färg: Blå wienerteckad (tror jag) Beskriv din kanin: Världens bästa vän! Oftast matglad, lugn, gillar att kela, är inte så jätteförtjust i att gå i sele, trevlig, lat men ändå en av världens bästa

gabriella mosbach
1

Ras: Belgisk jätte

Ålder: Fyller ett år i den 10 maj

Namn:Bambi

Beskriv din kanin: Hon är nyfiken, älskar mat och är snäll. Hon är  ganska lat :) Hon är också väldigt tam.

Hur fick du din kanin: jag köpte den på en kaningård.

Hur aktiverar du din kanin: jag låter henne hoppa fritt i vår trädgård.

Vad gillar din kanin att äta: Hon gillar det mesta förutom hö.

Jag ska ställa ut Bambi den 17/5 och para henne någon gång efter utställningen i maj.

hon gillar också att jaga bollar ibland!

gabriella mosbach
1

glömde att säga att Bambi är viltgrå