Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 468 ggr
Roshallon
0

När låta kaninerna flytta ut?

När anser ni att det är lagom temperatur ute dag och natt för att låta en innekanin få flytta ut och gå ute dygnet runt?
Har just nu en hona med en kull på 7½ veckor som jag skulle vilja få ut så snart som möjligt pga min allergi. Det har gått bra i vinter trots att jag är allergisk mot damm och hö, men nu när pollensäsongen drar igång också så känner jag att det inte fungerar så länge till.
Hon och ungarna bor i vår andra, lilla, hall och vi har sedan ett par veckor tillbaka haft ytterdörren öppen där nästan hela dagarna vid fint väder.

När flyttar ni ut era innekaniner? :)

NiklasM
0

Vi väntar åtminstone tills natttemperaturen ej är under tio grader.

Alva33
0

Jag har haft kaniner sedan ett tag tillbaka. Jag fick min vid 8 veckors ålder och sedan hade jag dom inne ett år. Jag tog ut hon för att bo ute någon gång på våren. Kaniner har ju päls så dom fryser inte, men om dom har varit inne ett tag så är det nog bra att det är minst 15 grader ute så att dom vänjer sig. Mina bor nu ute på vintern också vilket dom faktist klarar av för att dom har så tjock päls. Men man får lägga in lite extra hö när det är kallt ute så att dom inte fryser.

Hoppas verkligen att detta hjälpte dig!

Fridaaaa
1

Jag har flyttat ut mina två innekaniner för över 1 månad sedan, till en bod vissterligen men blir inte mycket varmare än ute där. Mycket halm och så i buren, fungerat kanonbra för dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.