Intressekoll Harkorsningar
I slutet av april kommer min Starlight´s Hearts In Atlantis att paras med en belgisk hare från PippiAdolf´s kaningård.
Jag har alltid varit förtjust i "hariga" kaniner, både till utseendet och till sättet. Jag har även lagt märke till hur få harkorsningar och renrasiga harkaniner det är ute på banorna och hopptävlar. Detta är något jag vill ändra på!
Något man ofta hör är att harar kan vara sura, nervösa och aggressiva. Alva som mamman till dessa kommande ungar heter är allt annat än sur, hon är en av de kelsjukaste och snällaste kanin att handskas med jag någonsin träffat. I nuläget är vilken hane från Pippiadolfs inte bestämt, men pappan kommer bli en slank, social, snäll och lätthanterlig hare. Dessa ungar kommer att vara 75% hare och 25% vädurskorsning. Alva har högt klassade föräldrar och är riktigt duktig inom hoppningen själv.
Ungarna blir troligtvis besläktade med: Skåningen och Tess.
Ungarna kommer att finnas utanför Enköping (utanför Stockholm).
En unge kommer förmodligen stanna! :)
Är du intresserad av en unge, har frågor eller är nyfiken på kullen så är du välkommen att höra av dig till mig :)
Mail: ellen.thome@spray.se
Jag är intresserad av en hona, om där blir någon. Då blir ungarna leveransklara isåfall i någon gång i slutet på juni?
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Vad kul! Eftersom föräldrarna paras i april så blir ungarna leveransklara i slutet av juli :)
Va e det för hane?🙂
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
I nuläget har jag inte bestämt vilken av hanarna från PippiAdolfs kaningård det blir, har bilder på dem, men vill se och hälsa på dem i verkligheten innan jag bestämmer mig. Men som sagt så kommer det att bli en slank hare med bra temperament (kontaktsökande och lätthanterlig).🙂
Alva debuterade Lätt i helgen och sprang på suuperfint! Hon gick på 0+1 och blev utanför-placerad. Stolt matte <3
Alva är väldigt fin tycker jag i päls och form 😊
Åh, tack! Jag är själv väldigt förtjust i både hennes temperament och utseende🙂
Idag har jag varit och tittat på ev. hanar till Alva, och förmodligen bestämt mig! En otroligt vacker viltröd hane, supersnäll och fantastisk kropp
Har tyvärr ingen bild i nuläget.
Kaninen är otroligt vacker i både färg och päls!🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Tack så mycket!🙂 Min lilla jänta <3
Efter mycket letande har jag nu hittat drömpartnern till Alva! Kunde inte ha hittat en bättre hane och jag är så glad och tacksam över att ha fått låna honom för PARNING. Tror dessa föräldrar kommer att ge kelsjuka, lätthanterliga trevliga harkorsningar med slank och högrest kropp och ett stort lass potential på hoppbanorna framöver.
Denna coola kille är Miss Pinky´s Durendal