Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1188 ggr
takykardi
2

Kanin i gammalt akvarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man ha en mindre kanin i ett gammalt akvarium? (T.ex Dvärgvädur.) Måtten är 128x50. Det har gallerlock så det slipper luft in. Vad tror ni? Någon annan som har så?

AkaiTsuki
11

Nej det tycker jag inte  därför

• Kaniner är känsliga för damm
  • Känsliga för värme, lätt varmt i akvarium
  • Dålig luft/instängd
  • Kaniner stampa sönder glas vid stamp

Tycker egentligen inte ens man ska ha akvarium till gnagare och knappast till kaniner. Dock om man har typ 3-4 möss i ett sånt stort tror jag akvariumet "luft" räcker längre än för 1 kanin

//Joanna

Facie
2

Jag håller med föregående, tycker det är otroligt olämpligt att använda ett akvarium som bur. Sälj istället akvariet och köp en riktig bur!

Pretty wise //

Frosstis
2

Njae, lätt dåligt med luft och blir lätt varmt som #1 har sagt. Skulle inte rekommendera det

Delilah81
2

Nej, ingen bra idé.  Du kan få en ok ny kaninbur för en femhundring, sälj akvariet och satsa på en bur istället!  🙂

takykardi
1

Okej, tack för snabba svar! :) Ja klart jag kan köpa en bur, det var bara en liten fundering! :)

AkaiTsuki
1

Det finns nog någon som säljer eller har lust att byta en kaninbur mot akvariumet! 🙂

//Joanna

lollynonna
2

vill bara inflika att akvarium inte alls är en dålig bur. till kaniner,men inte till andra smågnagare. jag har då akvarium till alla mina 7 gerbiler.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol