Vilken päls färg/teckning?
Hej, jag undrar om det är någon som vet vad färgen/mönstret på min kanin kallas?
Vet inte själv men om någon vet kanske ni kan hjälpa mig?
Och om det är någon som har en aning om Vilken ras? hon har så vore det kul att veta, tror hon är en dvärgvädur.
Bright light creates black shadows.
Never say never and Never say Forever
Ser ut som chinchilla :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Eller en Viltzobel, beroende på stammen.
#2 stammen?
#3 Hennes föräldrar, morfar, farfar osv :)
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
Dvärgvädur brukar så vitt jag vet ha hängande öron 😐
Hur gammal är hon?:) #5 På vissa vädurar brukar öronen lägga sig när de blir äldre :)
#6 Ja, det vet jag!
Har själv en dvv, första gången jag såg henne var hon 9 veckor, och hennes båda öron var fällda, medan hennes kullsyster hade bara ett öra fällt..
En annan av mina kaniner är 50%Dvv och 50% Holländare. Hennes öron är inte fällda alls, och kommer inte att bli. Hennes kullsyskon därmot har ett eller båda öronen fällda.
Men om båda föräldrarna är renrasiga Dvv, så bör öronen fällas.
#5 Renrasig dvärgvädur med stamtavla: (måste med andra ord inte ha hängöron, men idealet säger hängöron). Väldigt fin kanin du har TS🙂
#9 Faaaast en dvärgvädur som inte fällt öronen ska ju inte ha en stamtavla. Om vi nu ska vara såna 😉
Renrasiga kan de ju vara ändå, det säger jag inget om!
#10 Nej, det tycker inte jag heller egentligen, men renrasig är han likfördärvat😉
Kan ju tillägga det att han hade hängöron när han var 3-4 månader, men sedan sa de "fjong" och ställde sig.

Jag är inte noga med stammtavla, m.m
Jag tänkte bara att det vore kul att veta vad färgen hette+rasen, jag har en annan kanin med madagaskar-teckning och som är en dvärgvädur, lite stor kanske men aja.
#12 Ja, är lite svårt att säga ras och färg utan att veta stam, men som sagt är hon viltzobel eller chinchilla till färgen. Men fin var hon som sagt!🙂