Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 897 ggr
Elisesjolin
1

Vass knöl på magen

Min tjej har fått en vass knöl ganska långt ner på magen. Första tanken var att det fastnat något klet i pälsen, men efter att ha tittat lite noggrannare såg jag att det var som en vass pigg som stack upp, det kanske fastnat något? Hon är i övrigt pigg och frisk och smet två gånger idag och såg massa glädjeskutt. Hon är inte öm vad jag märker, ska kontakta veterinär på måndag när helgen är slut, men är orolig och undrar om ni vet vad det kan vara, inte tumör va när den är så vass? Tack i förväg!

Elisesjolin
1

Nu när jag tittade igen så såg jag lite torkat blod, sitter antagligen fast något eller om det hårda också är torkat blod. I vilket fall så ska jag in till vet.

Emouse
1

Du får skriva om hur det gick! Följer!🙂 hoppas det går bra!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Elisesjolin
1

#2 Tack eller vad man ska säga! Åker nog in på måndag, så lovar jag skriva sen hur det gick :)

Mickis1994
1

Tänker lite direkt att är det inte en spena / tutte du har hittat? :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

juliafrojd
1

Bild?

Elisesjolin
1

#4 nej det är jag säker på, det är iaf inte en vanlig spene då den är mer rund och hård. det är även lite torkat blod så. #5 kanske kan försöka gå ut nu och ta bild, men är inte säker på om det kommer gå. Tack iaf! :)

Elisesjolin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så mycket päls, och inte världens bästa bild men men. Den där bruna pricken tror jag är torkat blod, men börjar bli lite orolig över att det är någon pinne eller något liknande, bredvid det bruna så är det en knöl :/.

Elisesjolin
1

Nu har jag varit hos veterinären! Det var ett inflamerat sår som hon antagligen fått när hon skuttat runt på tomten. I vilket fall så får hon medicin nu och förhoppningsvis ska hon bli bättre snart:) dock lite likt en tumör :/, men hon trodde mer på sår :)

Kaninlivet
1

Vad bra att det inte var värre än så!!