Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 873 ggr
Emmetem
1

Hur är det med harar?

Hej alla trevliga människor på iFokus! Nu är det såhär att min pappa ska starta haruppfödning! Men jag vet inte riktigt hur det ligger till med det! Är det någon som vet och kan länka vart det finns regler om hållning och uppfödning av harar? Detta ska bli mycket roligt och intressant! Men vill gärna vara lite mer påläst om det då jag själv är lite nyfiken! Så ös på med allt var harar heter, så jag får lite koll :) Kram så länge!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Cilia.Teddytöserna
1

Ni kan ju kontakta Pippi adolfs om lite frågor också, Andreas som har hararna är väldigt trevlig 🙂 Annars kan man nog googla lite också 😉

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[neptunens]
1

#1, Jag tror att hon menar harar, och inte rasen hare på kanin 🙂

Cilia.Teddytöserna
1

#2 aha.. hehe 😂

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[peter54]
1

#0 Menar du skogshare (Lepus timidus), eller menar du belgisk hare (som jag tror #1 menar), alltså en kaninras?

Skogshareuppfödning är kompicerad, men förekommer både i Sverige och i Finland. Dock har erfarenheterna visat att överlevnaden hos utsatta harar är mycket låg. Många uppfödare har lagt ner när de insett att de flesta harar som satts ut inte överlevt.

Emmetem
1

#4 Det är skogshare vi menar! Ja, jag har förstått att det är hög dödlighet hos utsatta harar. Även pappa är medveten om den risken men han vill ändå testa då efterfrågan här i kring är hög. De försökte övertala mig att byta ut kaninuppfödningen mot haruppfödning - istället kör vi på båda! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

VildaVittra
1

Det lär ju vara djurparksreglerna en sådan uppfödning skulle falla under.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Matte516
1

är det inte väldigt svårt? får man ha harar? lycka till! :)

Hälsiningar från mig

RebeccaG
2

Hör med er kommun & se till att skaffa tillstånd, då ni kommer ha vilda djur i fångenskap mer än 24h👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube