Ska han gå lös?
Jag har ett litet problem som uppstådde igår. Vi har en kanin på drygt fyra månader han bor med sin bur i en Hage i lägenheten. (Buren står alltid öppen ) Vi har inte låtit han vara utanför hagen då vi har småbarn. Men har tänkt att kunna släppa ut han en stund på kvällen. Sagt och gjort gjorde vi det första gången igår kväll. Han tyckte det var jättespännande! Men när vi stängde in han i hagen så börja han bita i gallret och mattan vilket han aldrig gjort förut. Det lugnade sig lite över natten och idag. Men blir det samma visa varje kväll nu? Ska vi fortsätta låta han vara "fri" på kvällen och han kommer vänja sig att bli utsläppt en stund å inte bli sur eller vad man säger:p eller är det bättre att han bara är i hagen? Han har som sagt aldrig bitit i gallret å mattan förut:/ Hoppas nån kaninsmart har nå tips?!:)
Min kanin springer lös på dagarna och sitter i buren på nätterna. Ibland kan han bita på gallret och visa att han vill vara ute mer när jag ska gå och lägga mig, men då passar jag på att fylla på hans pellets då, och det distraherar honom så att han lugnar ner sig.
Ok smart. Är det ok dumt att ge pellets typ elva på kvällarna?
#2. Nej det är inte dumt :)
Jag matar alltid mina innan läggdags, allt mellan 22-01. Då är de tysta när jag ska somna och de blir nöjda!
Ang att låta dem springa runt så tycker jag helt klart att de ska få springa runt så mycket som möjligt :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Min lille får alltid springa runt fritt i rummen men efter några "olyckor" i soffan så fick han inte längre hoppa upp där obevakad så vi satte upp kompostgaller runt soffan.. han blev fly förbannad, haha! Men nu har han vant sig, ingen biggie längre, nu har han också börjat använda toaletten i stora rummet så förhoppningsvis behövs inget när längre :)
Pretty wise //
Okej tror vi forsätter då och hoppas han vänjer sig vid detta så han inte blir så grinig sen :p