Alldeles för små burar!
Hur kan man sälja så små burar för kanin och Marvin. Ingen av dessa mått är lagliga
*länk borttagen av medarbetare*
Men gudis! Finns det ens sådär små burar till marsvin/kaniner? 😮
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Bra inlägg, TS.
Annan fråga, hur kan man sälja fransk vädurkanin och bur liknande de små man säljer i zooaffärerna och skriva "den stora buren som följer med" (100 x 50 i 2 våningar - m a o olaglig för rasen) och ha sån noll koll? Och rentav ljuga i annonsen.
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Well, eftersom det inte är olagligt att sälja dem som marsvin/kaninbur utan att det är upp till köparen vad den stoppar i dem så är det inte mycket man kan göra 😛
Jag har lite svårt o se vad man ska ha dom burarna till, de är olagliga för kaniner/marsvin, och möss, hamster, råtta skulle ju bara klättra ut emellan gallret.. 🤔
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Kanske funkar som toalett låda eller sov plats men inte som en bur.
#3 så synd att folk inte fattar! :/ J
Då ringde jag precis säljaren och frågade hur hon kunde sälja dessa smp burar. Bortförklaringar hit och dit. Men jag hoppades hon lärde sig någonting. Då jag sa att dessa burar inte ens är tillåtna till små dvärg kaniner.
Bra gjort Hallons! 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#8 hon ska ta bort annonsen och skrota burarna sa hon till mig
Har för mig att man inte får länka till blocketannonser.
Oavsett: Inte olagligt att sälja för små burar, bara att använda dem.
Den minsta buren är inte ens för marsvin igentligen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej det är inte tillåtet att länka annonser. Dock tycker jag att det var bra gjort av dig att kontakta säljaren och förklara läget!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag har för mig att dessa små burar såldes ganska vanligt i djurbutik för typ 15 år sedan (tror de säljs online än idag). Minns att på den tiden så vara 1 meters burar "lyx" för kanin för att vara gallerburar.
Vad i helv*te tänker folk med? Sådär bodde typ min dvärghamster när jag hade en!?😕
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#0 Den lilla går ju typ använda som transportbur
#14 Nja jag hade inte använt inneburar som transportbur, visst bättre än att kaninen är lös men tror inte de är särskilt säkra alls vid krok.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Men usch! Bra gjort av dig att ringa. Det gjorde ju nytta!👍
Folk borde väl ha mer vett än så!🤔
Vänliga hälsningar Ellen 

Men herre vad små burar! 😕