Finns det hermeliner m dalmatiner teckning?
Som rubriken lyder? Finns det hermelin kaniner med dalmatin teckning?
Vad jag vet så finns det enbart med rexpäls 
ja fast nej.. såklart finns det prickiga hermeliner men dessa går under benämningen "brokad". har nog inte sett en med rena prickar heller, är mer "fläckigt". just äkta dalmatin är väl godkänt för enbart rexar om jag inte tar fel.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Konstigt att det då finns uppfödare som hävdar att de har just hermeliner (normalpälsad el rexpälsad är oklart) men med dalmatin teckning och stamtavlor?!
Hur är det med dvärgrex? Finns de med dalmatin? :-)

Menar du Liten rex? Har inte sett någon i Sverige med den teckningen.
Men på hermelin finns det, som ställs ut.
#6 är det sedan långt tillbaka? jag har fått lära mig att dalmatin enbart finns hos rex 🤔
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se

#7 hermelin är godkänd i alla godkända färger och teckningar :)
Dalmatiner finns på rexpälsad hermelin, ja. Är säkert godkänd på normalpälsade, men vad jag vet så finns det inte någon.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ok ok vet ni någon uppfödare av hermelinen eller är det mer slumpmässiga kullar? Känns som att det är en alldeles för ovanlig variant för att glömmas bort! :-) Ja liten rex ska oxå finnas m dalmatiner teckning vad jag förstått men får inte tag i någon där heller! :-) tips? och hjälp mottages tacksamt!

Det finns på normalpälsade också, dock vet jag inte hur bra det går får dem på utställning.
#11 kan du tipsa om någon uppfödare? :-)

Jag kan skicka ett PM till dig :)

Nu finns det annons på fb-sidan Kaniner och tillbehör (köp o sälj), på en dalmatiner normalpälsad, stambokförd på 91,5p. Såg den just :)
#14 Haha jag såg den nyss och tänkte på TS! :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Kolla på snöflingans kaningård
Tack ni! Har fått tag i en liten rex hermelin kille m dalmatin teckning nu! :-)