En till kanin, trivs dem?
Jag skaffa en till kanin till min hona igår, en kastrerad hane på 3.5 år men jag är osäker på om de tycker om varandra. De båda juckar på varandra och det har jag förstått handlar om att visa vem som bestämmer. Men annars så stampar hanen mycket med foten, är det bra eller dåligt? De verkar inte skada varandra heller, de kan ligga bredvid varandra så det ser ut som om de myser tillsammans. Men är ändå osäker för jag vet inte hur kaniner leker med varandra och hur man kan veta ifall de trivs med varandra.
Att han stampar med foten kan bero på att han känner sig lite osäker. Det är nog inte så konstigt när han kommit till en ny miljö, båda mina kaniner gjorde likadant. Det ger sig nog :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
I början kan det alltid vara lite gruff. Se till att de har var sitt hus och var sin sitthylla där de kan gå undan och vara ifred från varandra. Om de fortsätter att vara lite stökigt mellan dem kan det finnas anledning att dela på dem. Även om de inte skadar varandra fysiskt, kan det vara stressande för den kaninen som inte känner att den har en 'egen' yta. Jag tror säkert att de kommer finna sig till rätta. Lycka till. :)
Jag tror det går bra, om det snart blir lugnare och de inte verkar stressade utan kan vila tillsammans är det ju jättebra!
Jag ska också skaffa en 3 årig (kastrerad) hane till min 1 åriga hona. spännande!
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.