Tips på betesbur
Snart sommar och därtill tid för betesburar. Jag är ohändig och bygger ogärna själv, så för min del var djuraffärernas sortiment min räddning.
Hittade denna på zooplus.se:s hemsida http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hagar_inhagnader/metallhagar/279154 och tänkte att den var från Trixie så säkert ingen vidare kvalitet, men den (stora) var den enda som åtminstone hade de mått jag ville ha, och dessutom till ett rimligt pris.
Fick hem hagarna i veckan och jag är verkligen NÖJD! Busenkla att sätta ihop, känns oerhört stabila och säkra. Golvet är förvisso utan galler, men de flesta av mina kaniner är inga grävlingar och den som är det får jag försöka fixa någon form av golv till. Ett stort plus är även taket som gör att jag verkligen vågar lämna kaninerna utan uppsikt en stund då det verkar garanterat rovfågelsäkert.
Räknas detta som någon form av reklam får admin gärna ta bort tråden, men tänkte bara berätta om min erfarenhet gällande denna betesbur så här strax innan säsongen börjar.
Bifogar en bild på Kommandoran vid invigningen av betesburen.
Vad har ni för betesburar till era kaniner?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Det är synd att dom aldrig gör dom rovdjurssäkra genom att ha mindre hål i gallret.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Det har du synnerligen rätt i, fast samtidigt riskerar de ju att bli ihjälstressade av ett rovdjur som står och glor på dem genom ett rovdjurssäkert galler väl? Har mina bara ute dagtid då jag själv är ute och stökar i trädgården och det enda rovdjur jag sett spår av är grävling och de är varken ute dagtid eller kommer igenom gallret.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Bra att du tipsar🙂
Många brukar kosta en förmögenhet!
Är det samma bur som denna? Ser jättestor ut! 👍
Hur många dörrar är det?