Är kirskål giftigt?
Har (tyvärr) kirskål som växer i trädgården, och när kaninerna var ute igår, var det en som satt och åt lite av den.
Är det giftigt för kaniner? Hittar inget om det, men jag vet att den inte är giftig för människor.
tror kirskål är helt okej för kaniner.Tror inte de är giftiga för någon.
Ett hem utan en hund är inget hem
Går bra att ge kaniner har jag fått lära mig 🙂
Finns en växt (vad jag hört) som är väldigt lik kirskål som däremot inte är bra för kaniner, så gäller att veta att det är kirskål
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej de ska inte vara giftiga för kaniner.
Jag har för mig att djur ofta inte äter kirskål?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kaniner älskar i allmänhet kirskål och de kan äta mycket av det men precis som med allt annat ska man vänja in dem :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Mina kaniner älskar kirskål! :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Tack alla! 🙂
Är inte giftigt 😉
Tror till o med människor äter kirskål på sina håll?
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

#9 Går att ha i sallad t.ex.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Ja, precis, jag vet att människor kan äta kirskål🙂 men tänkte att det finns ju trots allt en del saker som människor äter som kan vara giftigt för kaniner, tex avokado, bambuskott, sötpotatis..
Kirskål inte giftigt för kanin. Tvärtom.
I år satsas det här på att plocka späda skott av kirskålen, det växer snabbt upp nya späda skott att plocka dagarna, veckan efter! Lyxmat.
Tror jag har mer än 1.000 små goa´ skott ute under körsbärsträden. Lika bra norpa redan nu, för sedan längre fram om man låter dem växa jättestora så är de inte lika aptitliga längre fram, säger kaninerna.
EDIT: Obs! Tänk på att som i vanlig ordning endast ge ett, två par skott första dagen. Nästa dag två gånger om, öka på doseringen sakta.
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Instämmer med "Kaniner älskar i allmänhet kirskål och de kan äta mycket av det men precis som med allt annat ska man vänja in dem :)".
Kirskål i paj är dessutom så gott att det har utrotat kriskål i en del bostadskvarter, när invånarna upptäckt det. Så var tacksam för att du har det.