Färg på kaninbur?
Som rubriken lyder.. Vilken färg? ska jag välja på kaninbur? Jag ska måla men kan inte bestämma vad för färg som ska användas? Funderar kring grön , så det smälter in i trädgården och sen någon ljus färg där inuti så det inte blir mörkt för kaninerna. Vad tycker ni? *Eller exakt som länken? Fast då blir det endast dörrarna som får vit då takets kant inte går att måla :) Så som bilden i länken: http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar_marsvinsburar/med_utegard/340415 Jag gillar färgerna grå, vit och grön på Kaninburar. Men kom ni med tips:)
Min kanins bur är vit, gröna kompostgaller och ett stort grönt hus :)
Den på bilden var jättefin! Jag hade nog personligen valt att måla buren i samma färg som människornas bostadshus :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Turkos och vitt :D
#2 Så a la tråkigt :D
#3 Så uttrycker man sig väl inte. "Nej, det tycker jag är tråkigt!" är ett mycket trevligare sätt att uttrycka sig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag har en bod till mina kaniner som är målat likt bostadshuset. Men burarna inne är målade med vitt och knallrosa så att de ska passa mitt gårdsnamn 
Jag gillade OT's koncept med det gröna och gillade färgen på buren enormt! Gå på magkänslan/favoritfärgen. Det kan aldrig slå fel och gör det ändå det så är det bara att måla om senare 
#4 Haha, ursäkta mig då. Nej, det tycker jag är tråkigt :)
#5 Dina burar är as coola i färgen :)
Vit invändigt och en nyans av mellangrå utvändigt samt vit luckram, så kommer mina nya burar se ut. //Linda
Jag tycker om vita burar👍 då blor det just o fint👌😉
#9 - Håller med dig! Ja vitt inuti buren är inte bara snyggt utan gör att buren både känns större och fräschare. Det är ju ett minus om man har en skitig kanin eller en hane som skvätter. Men är helt klart för vitt invändigt :)
Tack alla för era tips? :) tror det blir grönt med vita kanter på dörren och vit inuti. Fast är Fortf osäker.
#11 Om inte kis stänk stör dig så är vitt inuti helt coolt. Dock föredrar jag mörkare färg i träburar om det är "stänkare", mörkgrått är helt okej :)