Innekanin ute en natt?
Är ute på landet och tog lite impulsartat med mig en av kaninerna för att kunna inviga nya rasthagen som jag planerat att ha här. Sagt och gjort, hon har fått vara ute i rasthagen en stund och det tyckte hon hemskt mycket om. För tillfället är det ca 10 grader ute och hon sitter i en utebur fullprppad med spån och halm. Min fråga är - mår hon bäst av att sitta i den buren även under natten (trots att det nog kommer gå ner till fyra-fem grader eller mår hon bättre av att få vara inne? Inne har jag dock bara möjlighet att ha henne i transportburen då sommarstugan är långt ifrån kaninsäkrad. Vad säger ni kunniga? Vi åker tillbaka hem imorgon och då kommer hon att få bo inne igen, kan vara bra att veta. Ledsen för rörigt inlägg, men hoppas ni fattar! Tacksam för svar!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag köpte en innekanin för en månad sedan som genast fick flytta in i uteburen. Han lever trots att han var nytrimmad.
Är buren rovdjurssäker tycker jag du kan ha henne ute om hon har ett upphöjt bo med massa halm.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för ditt svar! Jadå, buren är rovdjurssäker och upphöjd från marken enligt konstens alla regler. Bra, jag tror jag har henne ute i natt, hon verkar trivas bra i nya buren och som det är nu (innan vi fått upp värmen i huset) är det varmare ute än inne, hehe…
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning