All lycka på samma gång!
Just nu så blir jag överöst med lycka!
Idag, 2/4 så är det beräknat att min kaninhona är på dag 26 om parningen tog sig första gången! Så det beräknas komma några små knoddar om några dagar om jag har tur. Hon är riktigt tjock😮
Det är även så att om 16 dagar så kommer en liten kille flytta hem till mig! Han kommer ända uppe ifrån Valbo ner till lilla Åmål! Ni som inte vet vart detta ligger så är det en rutt på cirka 41 mil! Det vill säga nästan 5 timmar bil!
Han är en underbar liten belgisk jätte/frasse blandning <3 Svart vitörad. Ser så fram emot det då denne ska bli frigående med min lilla tjej Alexi!
Sedan så är det även beräknat att om cirka 3 månader ska en fullvuxen belgisk jätte på 8kg flytta hem till mig. Denna gång ifrån Vänersborg. Förhoppningsvis blir även hon frigående! 3 frigående kaniner här hemma, en liten, en mellan och en stoor :D
Så nu blir det både smått och stort här hemma snart! All denna väntetid bara tar kål på mig..
Något som ni andra också väntar på/ser fram emot?🙂
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Vi ska få kanin ungar om ca 1 vecka nu :)))
Mysigt med så många kaniner! Skulle också vilja ha fler men jag får inte ha fler. Ska dock spara en hona ifrån vår kull nu men blir det ingen hona så säljer vi alla :/
Kanske dum fråga men vad krävs om en kanin ska vara "frigående"? :)
Fick hem min efterlängtade skatt i söndags. Men har två bebisar jag väntar på, en som jag ska välja ut från min kull jag har nu och en som kommer födas i sommar om allt går som planerat ;)
så kul 😉
#1#2 Vad roligt! Vi får hålla tummarna för att det blir någon hona då🙂Annars kan man alltid kastrera killarna när de blir stora!
#3 Att den är rumsren och går på toaletten i buren t.ex. Min hona Alexi är frigående och hon får skutta fritt i rummet med öppen burdörr så hon kan gå in där och göra sina behov när hon behöver! Hon äter även i sin bur och har sitt vatten där. Hon får inte gnaga på sladdar eller på möbler, gör hon det så blir det att gnida in möblerna/sladdarna med citron/ättika så låter hon bli de. Hon får även hoppa upp i sängen och gosa när hon vill!
Fast under natten och när jag inte är hemma har jag henne instängd utifall att något skulle hända!
#4 Åh, gud vad underbart! Visst är väntan fruktansvärd?!😮
Den som väntar på något gott.. Väntar ALLTID för länge!😃
Idag är bruden på 27 dagar! Inatt kanske vi har tur?! Hon sover hela dagarna, är jättetjock (och tung.. Lyfte henne häromdagen för att jag var tvungen *vet att man inte ska lyfte om man inte är tvungen* och hon var mycket tyngre än sin syster!) Hoppas på bebisar snart!😃
Någon mer här som väntar smått? Eller någon mer som vill dela med sig av sin lycka denna fina torsdag?🙂