Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1349 ggr
Chantius
0

(Sökes) Foder-/prova-på-kanin i Uppsala

Jag har länge funderat på att skaffa kanin, men väger fortfarande i den frågan. Jag skulle därför vilja se om det finns någon uppfödare i Uppsalatrakten som skulle kunna tänka sig att låna ut en kanin under några veckor just i syfte att få prova på att ha en kaninvän. Det skulle i sådana fall dröja ett par månader eftersom jag först måste få ett nytt boende, men det kändes roligt att åtminståne få några namn i åtanke till när det kommer upp på tapeten :) Jag är främst intresserad av en dvärgvädur, gärna en hane. Finns det någon därute som skulle kunna tänka sig att nappa? :3

Chantius
0

Även tips? på sådana som skulle kunna tänka sig ett sådant här arrangemang uppskattas givetvis :)

Moppie
0

Skulle kunna tänka mig att låna ut en senare! Bor dock inte i Uppsala

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Chantius
0

#2 Det låter ju bra! :) Var bor du någonstans då? Huvudsaken för mig är att du i sådana fall skulle kunna ta dig till Uppsala, eftersom jag har liten möjlighet att själv transportera kaninen med annat än buss. Förutom det, vad för kanin är det? :)

Ellen Thomé
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en dvärgvädurshane här hemma som jag kan tänka mig att låna ut på foder för ev. senare köp. En supermysig kille som är väldigt social och kelsjuk. Han är madagaskar otter wienertecknad. Jag bor utanför Enköping, ca 45 min från Uppsala.

Chantius
0

#4 Åh, han låter helt perfekt! :D Det är en kelkompis jag söker efter. Hur gammal är han nu? Det kommer som sagt inte vara aktuellt än på några månader, då jag inte väntar mig att få mitt nya boende förrän tidigast i april nästa år. Hur länge är du villig att vänta?

Ellen Thomé
0

Jag tror att han passar dig utmärkt! Om det dyker upp ett hem som är bra så kommer han att få flytta dit, men om han fortfarande är till salu i april så kan jag tänka mig att låna ut honom :)

Jag vet inte hur gammal han är då jag hittade honom springandes lös i Västerås för ca 1,5 månad sedan. Sedan dess har han fått bo hemma hos mig.

Chantius
0

#6 Tack så hemskt mycket! Ja, det spelar väl mindre roll egentligen. Då har jag bara en till fråga: Är han kastrerad? Jag skulle gärna ha i princip lösgående innekanin, alltså att kaninen går lös i lägenheten när jag är vaken och hemma, och då kanske en kastrerad hane vore att föredra. Lite trist med skvättande på golvet ;)

Ellen Thomé
0

Tyvärr är han inte kastrerad…

Chantius
0

#8 Aha, okej… Men vet du om det är för sent att göra det? :)

Ellen Thomé
0

Nej, det tror jag inte, han är pigg och glad och full av energi så en kastrering borde inte vara något problem🙂

Chantius
0

#10 Dåså! Han ser ju inte ut att vara så väldigt gammal heller. Kan han vara under året?

Ellen Thomé
0

Det kan han mycket väl vara, men som sagt så vet jag inte. 🙂

Chantius
2

#12 Nåväl, det blir nog bra tror jag :) Tihi, nu börjar jag ju längta till våren ;) Var kanske inte så bra att skriva ett sådant här inlägg…

Chantius
0

Puff!

majasund
0

Köpte min älskade dvv i uppsala hos "Vässarns kaniner" googla det så hittar du henne, vet dock inte om hon har några hoppetossar till salu.

Chantius
0

#15 Ja, har sett hennes hemsida. Hennes kaniner verkar superbra! :) Jag kanske ska höra om hon vill vara med på en sån här sak.

MEMFS
0

Är denna tråd fortfarande aktuell? :)

Chantius
0

Nej, jag är rädd att den inte är det. Jag har inte fått något nytt boende än och lite ändrade förhållanden, så jag tror att jag ska vänta ännu ett tag innan jag tar ett beslut :)