Koll på ungarna?
Hur ska man hålla koll på kaninungarna när dom är så små? Jag har sett att det är vissa som ritar med tushpennor i öronen. Men jag hittar inga mönster eller någonting sött att måla i Visa gärna om ni har några förslag!
Det räcker väl med en prick (i olika färg), på ev ungar man ej kan skilja från varann..
Ja. Det var någon som hade ritat i fina små blad och olika blommor på vissa. Men jag vill liksom ha någonting gulligt som inte är så komplicerat och som passar bra till deras personlighet. Men just nu behöver jag bara förslag! ;)
Personlighet ser man ju inte så snabbt på ungarna.
Varför rita och kladda på dem? Nej onödigt. Räcker med en prick/sträck eller liknande om det är ungar som är svåra att skilja åt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej men ni andra som har någonting intressant att säga eller visa någon bild på hur ni skulle gjort eller tycker är fint så kan ni väl kommentera eller pm:a ;)

Senaste kullen är den enda jag märkt på något sätt, annars har jag sett skillnad på ungarna i tidigare kullar. Jag ville ha något lätt och smidigt som gick snabbt att göra, så jag skrev nummer i örat med cd-penna. Har man bestämt namn till dom kan man ju skriva det om det får plats och ungarna sitter still. ;) Eller måla något som anknyter till namnet?
#5 smart! Några förslag på vad man kan måla+namn? Visa gärna någon bild;)
Jag skulle inte vilja kludda för mycket på dem eftersom man vet aldrig om de själva eller mor/syskon får för sig att putsa på det. En färgprick räcker gott och väl om man nu absolut måste.
Varför ska du måla saker på dem? Det räcker väl med en prick färgat nagellack om man har svårt att se skillnad på dem? Var hittade du egentligen bilder på blad osv som de ritat på kaninerna? 😮
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Nej va i hela friden, du ska inte vara o måla på kaniner i onödan.
Tänk på att allt du kletar fast på de i örat eller vart du nu tänkt måla innehåller kemikalier och annat obra som kaniner definitivt INTE behöver få i sig.
Att måla med nagellack tycker jag verkar riktigt dåligt, det luktar starkt och är förmodligen inte alls bra för de att få i sig.
Nej, minsta möjliga målning på dom, det är inga leksaker utan DJUR.
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Skulle du måla med nagellack i ansiktet på en bebis också eller? Nej usch. Låt de stackars djuren slippa kemikalier.
Linnea Adler
Ville inte få sådana komentarer Skulle aldrig göra någonting stort menade bara om det var någonting enkelt litet man kunte måla (MED PENNA!!!) i örat bara så att man kan hålla koll på vem som är vem😑 Fråga gärna hur jag hade tänkt mig det innan ni börjar anklaga mig för någonting! Som jag har sagt i många av mina inlägg: kommentera bara om du har någonting vettigt att säga! Vilket ni inte har😌😁😄
Ja, att säga "måla inte kaniner i öronen bara för att du tycker det är gulligt" är förmodligen det vettigaste svaret du kan få.
Linnea Adler
#6 vadå måla? Du kan ju inte måla värsta teckningen i kaninernas öra? det är väl bara till o ta en röd, blå, rosa och svart penna och dra olika sträck? Så är saken klar.
Namn beror på vad det är för kön? :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#11 ingen har klankat ner på dig- nej tvärtom de har gett dig smarta tips? och jag som inte tänkt på att de andra kaninerna kan få för sig att slicka på det, ja jag lärde mig nåt nytt eller blev iaf upplyst om det Men som många andra skrivit så måla en liten prick tex målat man me nagelack som har väldigt stark lukt så kanske mamman blir "rädd" och biter ungarna?
För evigt med Gaia
Jag hade inte tänkt måla med nagellack och inte göra "värsta teckningen" #14 förstår vad du menar. Det var bra skrivet. Du sa inte bara dåliga saker utan du tog upp förslag också och det var bra! 😊;) Medans andra #12 #13 mest hackade på mig och (vad jag kände) tryckte ner mig lite. Men det kan vara bra med lite kritik också förståss! ;)
Efter som jag avlar för att få fram japaner så har aldrig märkning varit nödvändig för mig😂
Ungarna är i någon form mer eller mindre randiga & det har aldrig hänt att jag blandat ihop 2 ungar ur samma kull😛
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Okej Ja det är lättare med japaner men jag avlar fram viltgrå/blå belgisk jätte och det är svårare att se skillnad då;)
#17 En dutt naglack på svanstippen? Det e ju inte livsfarligt & det finns ju en stor variation färger att välja på + att mamma kanin inte tvättar svantippen på ungarna så noga😉
Vi gjorde det sist när vi hade rottisvalpar hemma, försök hålla isär 13 ungar där ALLA har samma färg annars😎
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Såhär märker jag mina. Har en blå, rosa och grön CD penna som jag märker i öronen med. Drar bara ett streck i örat så är allting löst. :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Haha smart! #18 ska prova det #19Ja det funkar nog också får se hur jag gör