Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 562 ggr
_Charlie
0

Hur högt kan frasse hoppa?

Hej

Jag ska bygga en inhägnad till vår kommande frasse, och vill hålla den så låg som möjligt. Jag undrar därför hur lågt jag kan ha det utan att riskera att han hoppar ur när han inte får? Den ska vara inomhus och agera som bur när vi inte är hemma. Räcker 60 cm?

_Charlie
0

Ingen som vet? :)

Moppie
0

Dom är rätt tunga och stora så dom hoppar nog inte över 60 om dm inte blir riktigt rädda

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Svado
0

Varför ska gallret vara så lågt som möjligt? Jag skulle dra i med en meter typ, eller iaf såna där kompostgaller, typ den höjden.

Man vet aldrig vad finurliga kaniner kan hitta på när ingen ser :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

_Charlie
0

#3 Eftersom inhägnaden ska byggas som ett sött staket i mitt sovrum vill jag inte dra till med värsta gallret eller jättehöjd. Ju lägre, ju bättre, men inte så lågt att han kan skutta i och ur som han själv behagar. ;) Det ska inte vara något galler över huvud taget utan som sagt byggas som ett staket. :)

Ninwe
0

#3 Vanliga kompostgaller är 68cm höga. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

[bellas.lee@yahoo.se]
0

En frasse kan hoppa högt bara de vill! 1meter minst helst lite till. Hellre säkert än sött ;)

_Charlie
2

#6 Okej, nej någon Hage över en meter kommer jag inte bygga. Vi hade kompostgaller till förra frassen och det dög, men fult som sjutton.. Sen är inte mitt sovrum en osäker plats för kaninen, det är inte därför den ska vara i Hage när vi inte är hemma. Mer säkerheten för mina möbler än säkerheten för kaninen. ;)

Sixtenblixten
0

Min hoppade över ett 90 staket!

Graden91
0

min ena eng/frasse unghona hoppar lätt över kompostgaller iaf :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Emmetem
0

Franska vädurar kan nog hoppa rätt högt. Så är du ute efter ett fint utseende på buren får du nog börja leta annan ras i sådana fall som kanske är lite mindre ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Svado
0

Hmm.. men du kan ju bygga ett sött staket o ha hemma när du är hemma, o sen bara ha ett gäng kompostgaller som du kan ställa fram när ingen är hemma. Då är det ju ingen som ser ändå :)

Linnea Adler

Svado
0

Förövrigt tycker jag absolut du ska ta några kort när du är klar! Vill gärna se kort på "gulliga inomhusstaket! och med din krativitet tror jag det kan bli superfint! :)

Linnea Adler

[Mi-rand-a]
0

Jättar kan hoppa över kompostgaller hur lätt som helst och lär göra de ifall dem inte trivs.

_Charlie
0

Skumt. Vår förra frasse var oerhört tung och inte alls så smidig att hon kunde hoppa över en meter från stående ställning. Kanske om de får en herrans fart från lång startsträcka? Jag har svårt att se hur en så stor och tung kanin kan stå vid ett kompostgaller och woopps ta ett så högt hopp att den kommer över.. Hon gjorde det i alla fall inte, trots att hon vantrivdes när hon blev instängd. Bet i gallret, slängde omkring gallret, sparkade hårt i marken och levde rövare så det sjöng om det, men aldrig någonsin försökte hon ens hoppa över gallret..

Men då får jag väl slänga på ett par galler över hagen när vi inte är hemma. ;)