Gillar era kaniner pellets?
Mina är helt överdrivet galna i pellets!
När jag ger dem varje kväll, räcker det med att jag har pelletsburken i handen, så börjar de rusa runt, runt och klättra på väggarna.
Måste ta ut matskålarna först, för om jag sticker in handen med ett dl mått med pellets i, blir de helt vilda, och puttar på min hand så jag spiller. Om de är ute på gräsmattan, och ser pelletsburken, eller hör att jag häller upp pellets, rusar de in i sina burar på en gång! 😃
Finns absolut inget annat de är lika tokiga i.. De bär sig åt som om de är helt utsvultna och inte fått mat på flera veckor, trots att de har fri tillgång till hö alltid.
Japp, min kanin är också helt galen i pellets och börjar hoppa runt så fort jag öppnar lådan där han vet att jag förvarar dem. =)
Min kille är inte så glad i pellets äter hö typ så ger han väldigt lite mat för att han typ inte rör den alls de blir mycket mat över som slängs i onödan 🙂
OM de gör!😉
De beter sig alltid som att de är totalt utsvultna och aldrig får någon mat så fort jag ens tittar åt pelletslådan. Dvärgvädurar…
Jag ger inte mina pellets längre, men dem blir helt galna när jag tar fram burken med deras örter😂
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Då finns det tydligen fler "utsvultna" tokiga kaniner! 🤪
Mina kaniner är 1 styck dvärgvädur, och resten är dvärgkorsningar; lejon/dvv/teddy/hermelin/holländare mer eller mindre i en salig blandning.
Absolut. När de bodde hos mamma så räckte det med att jag skramlade i burken så blev de helt galna. Och då såg de inte ens att jag kom då de bodde bakom ett stort plank. De gånger de har smitit och vägrat lyssna på inkallningen så har jag kunnat använda en burk med pellets så har de kommit tillbaka. Så det tar jag som att de älskar det ;) Å andra sidan, de äter allt :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag kan inte ens närma mig garderoben vart jag har maten utan att ha två kaniner runt mina ben, tror det är rätt vanligt i kaninvärlden :)
Min franska vädurshona är ett riktigt matvrak, hon har alltid ätit som en häst och ALLTID varit hungrig.
Hon kan utan problem knapra i sig en hel stor morot inom loppet av en kvart framför tvn o ändå tycka att jag ska hämta en till efteråt.
Pelletsskålen nästan sätter hon sig i och kunde hon skulle hon väl använda framtassarna till att skovla i sig hela innehållet på en gång.
Såg någonstans att vägen till en fransk vädurs hjärta går genom magen, och ja, jag kan bara hålla med :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Kul att läsa om alla matgalna kaniner! 👍
Trodde mina var överdrivna matvrak, men det verkar som att de är i gott sällskap, haha 🙂
Ohja. De beter sig som att de vore döende och aldrig fått mat förut trots att det var bara ett dygn sen…
Har pelletslådan bredvid buren och så fort jag petar på den så klättrar de på gallret.. Trodde det var kaniner jag ägde och inte ekorrar.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Gillar är en underskattning, mina formligen älskar det ;) Om man kommer hem till mig under matdags så skulle man kunna tro mina kaniner aldrig fått mat haha!
Men så föder jag ju upp den hungrigaste rasen också, det vill säga Dvärgvädurar. 😎
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Min var galen i det fram tills för nån månad sen, nu bryr hon sig knappt och äter sällan mer än några bitar innan hon häller ut allt i spånet! :) Får se hur dom andra två kommer vara som jag hämtar hem om några veckor!
Jag har också pelletsglada kaniner! När man kommer ut till dem på morgonen så vet dem att dem får pellets, så fort dem ser mig börjar dem springa runt i en liten cirkel! :) jag måste också alltid ta ut skålen först, annars så nafsar och bökar på min hand om jag lägger in maten.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Japp, de hänger på gallret när de vet att det är matdags. //Linda