Kissar i sängen
Hejsan :) Jag har fått stora problem med att min kanin kissar i min säng! :P Jag har haft henne i en vecka och 2 dagar och hon har redan kissat 3 gånger i sängen. Börjar bli trött på att tvätta! Haha. Jag har hört här att det är populärt bland kaninerna att kissa i sängar! Någon som har en bra lösning? :)
Nej tyvärr! Min kanin kissade alltid i sängen, Lottas kanin kissade också i min säng så fort han kom åt.
Visst, i början var det lugnt - hehe, dvs innan de lyckades hoppa upp i sängen. Lotta testade att lägga massa handdukar i sängen så att kisset och bajset skulle hamna där istället men det går ju igenom? Detta är ett problem hos mig också!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag förstår inte varför kaninerna tycker så mycket om att kissa i sängen. Det är jättekonstigt..
Alltså det enda jag kan komma på är att försöka göra så att dom inte kan komma upp i sängen på något vis, vet inte riktigt hur dock.. Eller försöka lära dom att dom inte får vara i sängen. ta ner dom varje gång dom hoppar upp, vet dock inte om dom kan lära sig det…

Hampus har aldrig försökt komma upp i sägen, jag har lyft upp han nån gång men han nosar bara på kuddarna och sen hoppar han ner :)
#3: Lyllo dig då :P

#4 Hahaa, Joo Mamma är glad :D

Nu har min lille kanin också börjat kissa i sängen. tur att det inte är den sängen jag sover i. har 2 täcken så när det ena tvättas så ligger de andra på etc.
Man kan ju ha ett extra täckte att lägga på sin säng om man vill ha kaninen i sängen… :) det går inte igenom ett täcke, inte igenom mina iaf
Kanske borde man testa "Piss Off"?:P
http://foderbilen.jetshop.se/default.aspx
Hubert kissade i sängen när han var mindre så jag puttade helt enkelt ner honom när han hoppade upp. Har stenkoll på honom när han är lös, fast numera försöker han inte hoppa upp särskilt ofta.
Har även kastrerat honom för nån månad sen för att se om det hjälper. :)

Vf har du han i sängen då?

Mina kaniner kissar alltid i sängen när jag har dom där :P
Min kanin kissar också alltid i sängen. Dock vet hon mkt väl att hon inte får hoppa upp där, men hon gör det iaf, men det tar en stund innan hon kissar så man hinner oftast ta ner henne innan olyckan inträffar :)

:)

Okej :) Elvis skulle kissa i sängen fast det e däför jag aldrig har han där :) Minihopp gör det aldrig XD

Man kan lägga några handdukar i sängen, om du har några som du vill offra, så att säga;)

hehe, dom pissar ehller inte gift :) so, what the problem?

Min kanin kissar inte i sängen, med det kanske beror på att jag aldrig har den där. :P

#15, ja det beror det nog på :)
kissar hon bara i sängen när du har ute henne? eller nån annan stans också?

Theo kissar endast i sängen, inte någonannanstans, när han är ute. Fast har lagt några tidningar i sängen så nu kissar han mestadels på dom och inte på resten av sängen.
Fast bajsa gör han överallt haha x)
Jag tror jag har kommit på ett sätt som fungerar!!!
Varje gång Nicke hoppar upp i min säng så stänger jag in han med kompostgaller i andra sidan av rummet där han har sina saker och efter 30 min/1 h så släpper jag ut han men om han hoppar upp igen så stänger jag för och det har funkat väldigt bra faktiskt! LOVAR!
Kaniner kissar i sängen för att de vill blanda sin doft med dig. Genom att säga att ni är familj. Eftersom vi spenderar så mycket tid i sängen då håller den mycket av våran doft och därav är sängen ofta utsatt.
En annan orsak är att kaniner älskar mjuka saker och vill gärna kissa på mjuka saker och våra sängar är just mjuka.
Man kan förhindra att kaninen kommer upp dit eller till exempel införskaffa ett vattentät överkast som man då bara behöver torka av och spreja vid olyckor.
#2: Hejsan, jag har ingen kanin men, om ett tag så hoppas jag att det kanske kan få flytta hem en/ eller två så att de inte blir så ensamma hos oss, ( Har läst på jätte mycket och kan det mästa!) Men strunt i det, det enda jag kan komma på är att du kanske kan köpa kompostgaller och sätta vid din säng? det har jag gjort för våran hund eftersom att hon är tjej och får lite problem ibland;) Å ja då vill jag ju inte ha blod i sängen så dåstänger jag av, dock så brukar hon försöka klättra lite eller så blir hon rädd för kompostgallret å så välter det mitt inatten å så tror man ju att någon är å hälsar på en, men tänker att om man fäster kompostgallret i någonting så kanske det inte välter? Kanske med buntband?
Denna tråd är 16 år gammal
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu