Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1582 ggr
Keligast
0

OT - Hur sminkar ni er?

Nyfiken på hur du sminkar dig :) Säg hur du gör och skicka jätte gärna en bild på dig när du har smink!!

[Niike]
0

Jag använder bara mascara och ibland ögonskugga .. :) Ingen bra bild precis xD

Jojsan
0

använder inte smink. tycker det bara är onödigt och så kan man inte gäspa för då börjar maskaran att rinna ;) Nöjd utan :P

lill-jarven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder väldigt sällan smink och isåfall bara lite mascara och kanske foundation om det behövs. Ids inte sminka mig, anser att jag duger minst lika bra utan. ;P

Tina-A
0

#3: Härlig bild :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lill-jarven
0

#4 Tack :)

NinaS
0

Inte alls!

KvirrZ
0

Använder puder, mascara, ögonskugga, kajal mm ^^

- Mvh Emma

Tina-A
0

Använder mascara och ibland eyeliner. Foundation och puder använder jag bara om jag ska på fest, rouge använder jag ibland - sällan - till vardags. Ögonskugga sällan,sällan.

myriis
0

Jag sminkar mig inte särskilt ofta. Men när jag gör det använder jag oftast bara mascara & Kajal.

Clariiz
0

Sminkar mig till skolan :P Men inte överdrivet. Snabbt med puder borsten, ibland rouge/blush. Mascara ibland ögonskugga. Snabbt å enkelt :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kristiansson
0

eyeliner, mascara, speciel ögonskugga som "smetar ut" brunkräm, läppglans.  Mwihihi

Kristiansson
0

O jag har ju tävlar ju i konståkning så då ska vi inte taala om alla "stenar glitter" o grejer som behövts då är Makeupstore min guru x'D typ stammkund Räcka ut tungan o bytar man färg på dräkten byrer man färg på ögonskuggan x)  så det blir inte billigt i slutändan med allt makeupstore x'D

Bejja
0

Jag använder foundation, rouge, eyeliner o mascara :)

annaforsgren
0

gonfransböjjare, marcara ibland och ögonpenna ibland

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

ciss
0

Böjer fransarna & lägger på mascara. Har dock färgat mina ögonfransar doch de är naturligt svarta, så det behövs inte så mycket :)

Använder också foundation, puder & brun ögonskugga. Tar ca 15 minuter för mig att sminka mig. Sminkar mig varje dag i skolan & om jag ska någonstans. Inte annars.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

senna
0

Först tar jag foundation, sedan en sorts brun puder som ger en sol-brun nyans i ansiktet. Sedan på med brun/guldig ögonskugga, eyeliner och sist mascara.

Frida
0

Mascara, foundation och puder. Inget krångel utan snabbt och enkelt. Sminkar mig likadant till vardags som till fest men har väl ibland någon neutral ögonskugga om det är något särskillt på gång. Det är roligare att göra sig fin med hjälp av kläder och smycken än med smink.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

SagaoAlfred
0

Kajal & mascara oftast bara.
När jag är på fest brukar jag ha eyeliner å foundation.

alexis
0

Jag älskar att sminka mig och gör det varenda dag! Jag jobbar med skönhet också och då ska man helst vara lite "piffig" själv. Jag älskar att leka med färger och gör olika kombinationer precis varje dag. Det är inte så att jag inte vill visa mig utan smink eller så, jag gör det bara för att det är roligt. Jag skäms inte för att säga att jag använder mycket smink för det gör jag absolut! Men många gånger verkar det som att det enda rätta är att säga att det är finast att vara "naturlig" och visst kan det vara det men inte bara! Och ibland är det faktiskt läge att sminka upp sig trots att alla inte fattar det och man ser inte rolig ut på fest utan smink! Det många gör fel är att ge sig själv ett nytt ansikte när de sminkar sig, därav sminkets dåliga rykte, tror jag. Man ska framhäva det man redan har, inte sminka över det. Och sen har många svårt att acceptera sin egen hudton, har jag sett. Detta är det fulaste man kan göra!

Muppen
0

kajal, mascara, puder, rouge har jag alltid till skolan och lite överallt men vissa dagar går jag helt utan smink… det räcker gott o väl för mej ^^,

Theresze
0

jag har alltid   kajal , mascara & eye shiner iskolan & helgerna ingenting om jag inte ska göra nått

[Quellii]
0

Enkel sminkning bara.. :) Mascara, kajal ^^

Memsan
0

Foundation, concealer, puder, rouge, ögonbrynsgel, ögonbrynspenna, eyeliner, mascara, två färger ögonskugga.

Det använder jag till vardags.

Matilda_91
0

Jag tycker det är skitkul att sminka migg och älskar att leka med skuggor och nyanser, pröva nya saker och stilar..

Idag har jag en ganska enkel sminkning :) Har satsat på ett jämt underlag, så jag har alltså concealer, fondation och lite solpuder. Svart dipliner längst övre fransraden och vit innanför nedre "ögonlocket".. eller vad man ska säga. Två lager mascara och rosig rouge på kinderna. En vit/ljus ögonskugga över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet och väldigt ljusa, nästan hudfärgade, läppar. Tycker även lite rödare läppar passar den här "looken", men absolut inte glossigt :)

I vanliga fall använder jag massor med olika nyanser av ögonskugga, till vardags mest brunt och guld, men det händer att jag drar till med någon färg ibland också :)

Tycker det är viktigt att det ser naturligt ut, och inte översminkat.

På bilden har jag en lite festigare sminkning med ganska mycket blågrå ögonskugga och ljusa läppar. Bilden är hemsk, men den är bara för att ni ska se sminket :D

Sotis
0

Jag smikar mig aldrig.

__iE
0

i skolan har jag bara mascara, brunmousse o puder .. sen varierar det var jag ska annars :)

Lizzan
0

Mascara och lite ögonskugga. Sminkar mig bara när jag ska till skolan eller någon annanstans. aldrig hemma

callo
0

#24 tyckte det såg väldigt naturligt och fint ut :) vad avänder du för foundation/concealer?

Taci
0

Jag brukar använda foundation, mascara o ögonskugga (o ögonfransböjaren;P). Det är det jag alltid har, sen har jag ganska ofta kajal också, så såhär brukar jag välla se ut :P När jag var blond använde jag dock nästan aldrig kajal, men tycker det passar bättre med mörka ögon till mitt mörka hår :P

Ellen95
0

Sminkar mig inte.

Sosso
0

sminkar mej alltid när jag ska till skolan och sällan om jag bara är hemma. om jag är med kompisar brukar jag sminka mejj bara ibland. Använder rouge, mascara, kajal, ögonskugga både över å under ögat. ibland har jag läppglans också.

Matilda_91
0

#28: Min concealer är inte den bästa, tror den är från isadora eller nått. Fondationen är från Mary Key och är superbra!

[mangaa]
0

Använder kajal och mascara . iblandt bara kajal för jag har mörkbrun-svarta ögonfransar :)

Jag kan gå utan smink men jag går oftast med ^^

Också brukar jag ofta rita en liten x under mitt höger öga . Ni ser på bilden ^^

-Chilli
0

jag använder foundation, kajal och mascara ^^ ibland rouge

johanna_loveAnimals93
0

Sminkar mig inte. ^^ Har aldrig gjort det faktiskt… :O

RallyKanin
0

skit mycket kajal i bland ;O och så mascara lagom im like a punkrocker U now ; (har ingen bra bildXD)

Tina-A
0

#24: Tycker bilden var jättefin ^^

lill-jarven
0

Hittade faktiskt en bild där jag har ovanligt mycket smink :) Tror det var från nyårsafton eller nåt

Mimmiih
0

Jag använder bara mascara, men det kan hända att jag använder lite puder…  ;)

denisesalomonsson
0

Jag använder ALLTID smink utom när jag bara e hemma och slappar ;) jag använder mascara,kajal,rouge & såklart foundation ;D

flisan93
0

Jag böjer mina fransar och har maskara och puder och ibland guldig eller rosa ögonskugga

KvirrZ
0

just ja, rouge använder jag också ^^

- Mvh Emma

KajsaM
0

Oftast bara mascara :)

Elvis_chippi
0

Sminkar mig ganska ofta =) förutom när jag sak till stallet =) det e onödigt, på skolan andvänder jag en mörkbrun mascara, + brun eller guldaktig ögonskugga =)

Nicolina
0

Jag brukar för det mesta sminka mig, men hinner jag inte på morgonen innan skolan är det ingen katastrof direkt = )

Jag har mascara, ibland kajal, concealer och en mjukt rosa rouge. Gillar det naturliga och lätta sminket, inget överdrivet "tjaffs"… min mamma har nämligen jobbat med Mary Key smink så jag har fått lära mig lite knep och trix som är mycket bra!   

Har inte vågat lägga ut bild på mig själv innan, gillar inte mig själv på bild direkt… ser alltid så knäpp ut men här får ni väl en bild på mig på skolavslutningen då jag tom var lite extra sminkad = )

Milly_94
0

foundation, rouge, mörk ögon skugga.Mörkbrun hälst svart.Mycket mascara.Läppglans i mängder om jag har det den dagen.Jag sminkar mej i skolan och så.Jag sätter mej aldrig och sminkar mej innan jag går till stallet eller är med mina kompisar.Hästarna och vännerna bryr sej inte hur jag ser ut =)

KvirrZ
0

#45 Sötis Nico :)

- Mvh Emma

Elvis_chippi
0

=) så sött skrivet calddan <3 det e klart du e bra precis som du är

Nicolina
0

#47 Tack vännen = )
Du är också så söt så!!

Noa-Nisse
0

lite mascara och puder.. till vardags, alltså skola och när jag är hemma.. som på bilden.. det jag har på läpparna är bara lypsyl! ^^

om jag ska någonstans eller nått.. på fest kanske så sminkar jag mig mer,, stör mig på att jag ALDRIG får till det bra med eylinern.. störigt som in i..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Julliz
0

Jag sminkar mig med foundation, puder mascara och kajal. Men jag sminkar mig inte alltid, jag tycker att det är sååå jobbigt att tvätta bort! Sen är min hy väldigt känslig för foundation, jag får en massa finnar av det, så om jag har haft det i skolan måste jag tvätta bort det direkt när jag kommer hem.

KvirrZ
0

#49 ^^

- Mvh Emma