Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3199 ggr
Marikap
0

Sälja till djuraffär?

Hur gammal ska ungarna max vara för att man ska få sälja dem till en djuraffär? Har en kull hemma på 10v på onsdag som jag skulle behöva sälja dit eftersom jag inte får dem sålda.

Novelia
0

Beror ju på vad djuraffären tycker. Men dom borde ju ta emot 10 v.

I have no sympathy for people without empathy

Marikap
3

Kanske är bäst att ringa dem?

Novelia
0

Ja, det är klart!

I have no sympathy for people without empathy

Peak303
0

Jag har hört att djuraffärer vill ha dem redan då dem är 5-6v..

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Anamalar]
1

Den djuraffär som jag har sålt/lämnat till vid behov har inte tagit emot ungar yngre än 8 veckor, men de vill helst inte att de ska vara så mycket äldre heller. 🙂 10 veckors tror jag att de skulle ta emot…

farvendal
1

Jag har varit med om djuraffärer tagit emot 10 veckors kaninungar. Men de flesta brukar väl vilja ha yngre… lättare att sälja då såklart.

Men personligen är jag ju emot djur i butik så jag hade inte lämnat dem dit :P Å andra sidan är det ju bättre än att djuraffären köper in från grossist…

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

emeliesvea99
0

Jag vet djuraffärer som bara tar emot dom som är max 6 veckor, och andra som tar emot vid minst 8-9 veckor. Det är väldigt olika. :)

Fridaaaa
1

#7 Dåligt av dem, eftersom de inte får säljas före 6 veckors ålder :S
Klokare av dem som tar emot vid minst 8 vckors ålder

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
2

#8 Sen när började djuraffärer bry sig om lagar och regler… 😟

ok vissa gör, men majoriteten…

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

#9  väldigt få som gör det tyvärr. Vilket är extremt dåligt :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Delilah81
0

Jag var och frågade på Arken Zoo, när jag behövde sälja en unge som jag inte fått sålt.  Han var då 10 veckor gammal, och det var tyvärr för gammalt, sa de…

zezagena
0

Såå trist att de inte tar emor äldre ungar tycker jag, ej behövt lämna ungar själv o hoppas slippa. Tycker illa om affärer som säljer alltför små "grossist-ungar"

#0 Ring runt till flera, finns ju bättre o sämre affärer

Delilah81
1

#12  De vill väl inte bli sittande med äldre ungar, gissar jag på. 

Man kan annars tycka att det är en fördel för dem att köpa från privatpersoner, dels är ungarna mer hanterade, och sen så är inte härstamningen helt okänd. 

Nu vet jag inte hur mycket de betalar för kaniner från grossister, men jag var inte intresserad av pengar för min kanin.

Hade inte tid för 8 kaniner, och det var en tjuvkull som inträffade mellan vår hona och grannens kanin, medan jag var på jobbet.

Moppie
2

Skulle aldrig kunna sälja till djuraffär oavsett, Vill gärna ha kontakt med mina köpare :)

Men kolla med butiken så kanske :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3