Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 982 ggr
[Wildfires]
0

Inredning till boxar/stora burar

Jag vill ha lite inspiration till min kaninbox på 4x3m om hur jag ska inreda den. Hade varit roligt om någon ville bidra med en liten bild eller två på hur ni har inrett era större burar och boxar! :)

Hade tänkt att nu i helgen försöka uppdatera buren med en ordentlig sitthylla iallafall och kanske ett trähus. Men annars finns redan 2 "hus" varav 1 av dem även funkar lite som en sitthylla. Massa grenar och en stor sten, sedan såklart mat och vattenskålar. Även lite små leksaker och bollar finns i buren. Sedan tror jag att jag ska försöka hitta ett större rör som iallafall funkar till kaninungar (har Belgisk Jätte kaniner och då är det lite svårt att hitta passande rör). Men känns ändå ganska tomt och jag vill kunna variera inredningen lite då och då.

Mvh Amanda

VildaVittra
0

Jag har funderat på att sätta in en sandlåda som jag ska fylla med grusblandad jord som de kan få gräva i och samtidigt fila ner klorna.

Med några höbalar kan du skapa kullar om boxen är inomhus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Wildfires]
0

#1 Smart med en "sandlåda".

Vad menar du med att skapa kullar med höbalar?

VildaVittra
0

#2 Bara att stapla dom på varandra till pyramider.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

annikajo
0

Gjutrör/Formrör finns i 30 cm diam, är det för litet?

http://www.woody.se/Anlaggningar/Frobergs/Konsument/Produkter/Grund-MuraGjuta/Formror/

Annars finns ju betongrör, tungt men hållbart, där får du nog försöka med någon väganläggningsfirma.

Jag har delat av en del med en ca 25 cm hög bräda (dryga 2 kvm) som de har som grävdel, har torvmix i den delen (halm i den andra, tycker spån är för kallt på betonggolv).

Stubbar att sitta på?

Kartonger (typ flyttkartonger) som du skär ut dörrar o fönstergluggar i gillar ungarna säkert, men man får ta bort när den börjar bli söndergnagd så den inte kollapsar om mamma kanin sätter sig ovanpå och nån liten är innuti!

Går bra att bygga med halmbalar också (jag skulle bara använda om de är bundna med sisalgarn, inte polyester)

Höhäckar på flera ställen

ska försöka återkomma med bild