Tassen min kanin
Jag fick ju han i går och han har inte levet ett bra liv i mina ögon fått fel mat billig och gnagarblanding blä. Sen även salt sten och för mycket godis onyttigt sådant. Jag tror han inte fått springa nog heller för pappan är allergisk. Jag fick en chock på hur han levde så ska inga djur leva i min mening. Bara hö i en liten höhäck inget mer sen inget spån i hans toa som han har ingen väl städad bur heller långa klor menar jätte långa Aj är min tanke. Nä nu lever han ett gott liv hos mej som vet hur en kanin ska leva. Jag ska köpa bra foder till han när mamma fått pengarna på tisdag denna vecka. Så de finns de bästa hemma. Nu har han ingen saltsten och gnagar stång i buren. Han har spån i toan och redigt lager på golvet med ett gammalt ligg underlag under så de inte blir fläckar på golvet. Han har en stor stor golvet i en hög lyxigt mycket med de andra lilla han fick.
Så igår klippte jag klorna och de gick fint med han lugn som en kotte 😉 De är härligt och se hur han njuter av de goda livet hos sin nya kuninga matte. Jag ångrar inte en dag att jag tog han min älskling❤️ Kan även säga att han hade för lite vatten 😕 Fy blev verkligen illa berörd hur han levt ett sådant liv.
Han älskar att sprninga och skutta och buren ska nu alltid stå öppen så han kan vara vart han vill själv. Han är inte en kille som gillar famnar så mycket utan man får sätta sig på golvet och kela.
🌺 Till dig!