Kanin iFokus

Kanin

Etikett: minneslunden
Läst 1364 ggr
[hejhejhej!]
2

VAD SKA JAG TA MIG TILL?!

Min kanin somnade in under sportlovet och jag vet inte ens vad jag ska göra.. Var ända natt drömmer jag om att han fortfarande lever, eller att han typ återupplivas, eller att jag hittar honom och att de kanske bytte ut kaninen som de avlivade, vad ska jag göra? Jag bara gråter och gråter, trodde inte det var såhär himla jobbigt allt bara är så jobbigt och aaaah jag kan knappt andas herregud vad ska jag göra?

[hejhejhej!]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vila i frid världens bästa husdjur, Ludde. Jumping in peace

Evelina!
5

Det kan vara fruktansvärt när någon som står en kär (även djur) går bort och det kan ta flera veckor innan det börjar kännas lättare. Man får gråta och man får vara ledsen när något sånt här händer, det är bra, men det måste ta slut någon gång också. Avtar inte drömmarna eller om ledsenheten blir värre och värre kan man ibland behöva prata med någon. Men än så länge tycker jag att du ska avvakta, det har ju inte gått så lång tid ännu och du måste få sörja!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Emmetem
3

Jag vet exakt hur du har det!😕
Jag har också förlorat kaniner genom åren och härom året förlorade jag min kanin som hängt med mig 9,5 år.. Sedan jag var 7 år var hon med mig.. Det var otroligt tungt och fruktansvärt.. Jag har fortfarande inte kommit över henne - men det värsta sorgearbetet är över.
Det blir lättare för varje dag som går, även fast det inte känns som det nu.

För att underlätta sorgarbetet köpte jag en liten dvärgvädursunge för att det blev så himla tomt.. Det tog ett bra tag innan jag gjorde det, jag vill aldrig impulsköpa djur.. Kan bli så dumt nu. Men hon hjälper mig att gå vidare. :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

pixelsnoppan
1

Jag förstår dig.. Det blir bättre men sörj du, det är oxå viktigt. Kramar

[Wildfires]
1

Jag tycker du ska avvakta en stund. Det är okej att vara ledsam. Va ledsen så länge du behöver och prata gärna med någon om hur du känner. Kanske en förälder, syskon eller kanske kuratorn på skolan? Annars skulle en ny kanin kanske kunna hjälpa dig att gå vidare och att få det att inte kännas så tomt. 

Hade liknande drömmar när min första kanin dog också, drömde samma drömmar (dock förändrades de lite varje gång) nästan varje natt och det tog flera år innan de försvann helt.

Beklagar verkligen sorgen! Styrkekramar till dig❤️

[hejhejhej!]
1

Tack alla❤❤❤

Opalen
1

Jag förstår precis vad du menar.. Förra sommaren (1 juli - 2013) fick vi avliva min älskade Laban. Han betydde allt för mig. Jag kan fortfarande ligga och tänka på min älskade kanin :(

Men du ska även veta att man kommer över det! Vips så drömmer du inga hemska drömmar eller tänker hemska saker! Hoppas du mår lite bättre snart! 

Kram!

MVH Lovisa och kaninerna.

[hejhejhej!]
1

Tack du med, #7

[hejhejhej!]
1

Jag har ju en hund, möss kattunge och så, så ensamt blir det ju inte men lite.. Min kompis sa idag till mig att jag vänjer mig och att hon tycker jag är fjantig som gråter om dagarna, hon sa att jag borde vänja mig vid att hundar och katter dör hos mig, men min senaste katt blev 24 pr och dog 2011.:( Min mus dog förra året tror jag, och henne har jag nästan kommit över, men iband gråter jag och tänker fortfarande på henne nästan hela tiden om dagarna..

Allexx77
1

Strunta i vad din kompis säger tycker jag! Man måste få gråta ut när någonting sådant här händer! Det visar att du älskar dina djur och man ska kunna vara ledsen över detta! Styrkekramar 😘

[Lollo 97]
1

Det är fruktansvärt, jag vet. För 3 kaniner har avlidit för mig. Men jag grät också och trodde att dom levde fortfarande. Att dom skulle komma tillbaka. Men det gjorde dom inte. Du kommer komma över det. Men du kommer aldrig att glömma din kanin. Min kanin Lollo hon var inte ens vuxen kanin när hon dog. Det var för 3 år sedan. Jag minns nästan exakt hur hon såg ut. Jag kommer aldrig glömma henne. Vi begravde henne i en liten kista vi hade gjort. Mina kanin Ozzy dog bara helt plötsligt utan för varning. Mina kanin Bella blev tagen av en hund när hon var ute. Jag fick så dåligt samvete när Bella dog så jag har alltid örn blick över mina kaniner nu. Hur gjorde du med din kanin? Begravde ni honom?

[Mintassen]
0

Det är bra att du gråter och tänker på han de visar ju att du älskar honom ❤️

Styrke kramar från mej och Tassen 🌺

[hejhejhej!]
0

Nej, vi valde att inte ta pulvret(glömt vad det heter) som blir när man typ bränner eller nått..:( Jag var inte med den här gången, till vetten alltså. Jag har aldrig varit med och vet inte varför heller