Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2858 ggr
Facie
0

Rusar runt i buren!

Hej! Fick hem min nya kaninunge igår och ingen är gladare än jag. Han började utforska, äta, dricka och leka direkt. Väldigt social och kommer fram till gallret och pussas. Han fick till och med hoppa ur buren igår och då gjorde han små glädjeskutt, tror de är första gången han sprungit utanför buren.
Nu till frågan: 
Han kan stå helt stilla och äta och från ingenstans sprattlar han till och sen rusa runt i hela buren och byter riktning hela tiden under några sekunder för att sen stanna upp och börja äta igen. Varför gör han så? Det är inget som skrämmer honom för det är helt tyst i rummer.

Tacksam för svar!

Pretty wise //

Wellcraft
3

Låter som ett litet lyckligt glädjepaket, kaniner uttrycker oftast sin lycka genom att rusa runt som tokar (då gärna i buren även om den är öppen).
Han kan ju även blivit rädd för någonting, men jag tippar på glädjebeteende och hans nya miljö är lugn & trygg m.m

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Facie
0

#1 Åh vad skönt att höra! :) Jag tänkte nästan att de inte borde vara rädsla för han springer inte och gömmer sig utan han hoppar ner och upp för saker medans han rusar. Han är verkligen full av energi!

Pretty wise //

Wellcraft
2

Då är han nog bara lycklig & trivs :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

ninor
1

Sådär gör min Hermione ibland också, främst på kvällarna. Hon springer runt i vardagsrummet, hoppar mellan benen på soffbordet, springer runt soffan och bara tokrusar. Kan tillägga att hon inte heller blir skrämd, och att hon nu faktiskt är 1,5 år. Så ja, det är glädjeskutt helt enkelt :)

Facie
0

Vad skönt! Får hoppas att han fortsätter med de när han blir äldre då.. Tycker bara de ser så konstigt ut för först ser han så lugn och fridfull ut sen bara flyger han iväg. Han gör så även utanför buren!

Pretty wise //