Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 653 ggr
Delilah81
0

Hyra ut kaniner på semestern?

Kanske jag som är ovan, men om man ska resa bort på semester så kan man antingen lämna kaninerna till inackordering/pensionat.   Eller så kan man tydligen hyra ut dem.    Den stora skillnaden är att om man lämnar dem till pensionat, får man betala, om man lämnar dem för uthyrning får man betalt.

Vad är skillnaden egentligen, förutom pengarna?

litenvovve
1

Kan vara så att jag missförstår frågan helt och hållet men…
Jag personligen skulle aldrig hyra ut mina kaniner av den anledningen att (sålänge inte kontrakt skrives) du har inga garantier för att kaninerna kommer har det bra.

Jag betalar hellre en summa till pensionat där jag vet att kaninen har det garanterat bra. =)

Delilah81
0

Frågan är nog lite otydlig.. 🙂

Men jag har alltid tänkt att om man behöver kaninpassning under semesterresan, så tar man antingen hjälp av vänner/bekanta, eller så lämnar man kaninen till pensionat.

Nu har jag dock sett att det finns privatpersoner som hyr ut sina kaniner under den tid de är på utomlandssemestrar.  Alltså letar efter personer som ska passa deras kaniner medan de är på semester, och betala för att ta hand om dem!  

Tycker det är lite bakvänt…

litenvovve
0

Jahaaa, du menar så ;)
Jag håller med dig till hundra procent. Tycker också det känns lite bakvänt! Men folk trivs ju med olika beslut så ;)

Facie
0

Jag skulle nog tycka det var väldigt jobbigt att hyra ut min kanin till någon jag inte kände väl. De som hyr kaniner är nog också ofta folk som vill "prova på" att äga kanin och kanske inte är såpass pålästa  och erfarna så att de till exempel kan uppmärksamma tecken på sjukdom.
Låter nog allra helst någon jag känner och litar på ta hand om den :)

Pretty wise //