Dagbok 1 - ELLIE - Kaninungar
Hej! Nu har jag äntligen tagit det första steget till en utökad stam - igår skedde parningen. Ellie brunstade så jag tog tillfället i akt. Här kan ni följa allt i inläggen, men också på instagram (blackie_ellie) för fler bilder. Upprymt kollade jag att allt var klart och iordning, läste igenom checklistan minst hundra gånger. Sedan släppte jag ihop dem. De nosade på varandra och sedan hoppade hanen Blackie på honan Ellie. Det verkade gå lyckat till eftersom att han "svimmade" baklänges. Sedan red Ellie på Blackie, tills hon tröttnat och blev sur gentemot honom. Men de fick till det flera gånger (när det var rätt positioner och Blackie var på rätt håll dvs). Annars har det gått jättebra, inget bråk eller slagsmål alls. Efteråt fortsatte Ellie med sin kaxiga attityd, och är fortfarande sån nu. Hon nästan "attackerar" mig när jag försöker lyfta henne/ger henne mat. Skulle nästan kunna säga lite aggressiv. Hon är ju iofs brunstig, men ändrade genast beteende efter parningen. Kommer väl att få stå ut med henne nu månaden framåt ;) Ska förhoppningsvis kunna ladda upp lite bilder och videor. Kram alla kaninälskare :D
Här är en video på första ihopsläppet
#1 kan man få se videon? :)
MVH Lovisa och kaninerna.
Kunde visst inte ladda upp :( #2 kolla instagram om du kan
#3 okej :)
MVH Lovisa och kaninerna.
Idag har hon varit fortsatt sur, bits och "knorrar" när jag rör henne/kommer för nära.
Vi som inte har instagram?! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.