Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 378 ggr
Roshallon
0

Liten fråga om brunst...

Blir lite förvirrad nu.. Parade min hona för ca 1½ vecka sedan. När jag hade henne och hanen ute i hagarna bredvid varandra i måndags så hade hanen tagit sig in till henne (hoppat över 2 kompostgaller då jag har en liten bits avstånd mellan hagarna) och genom mitt fönster såg jag hur hon la sig platt på mage med rumpan upp och lät sig paras. Nu till frågan.

Ska jag räkna med att parningen INTE tog sig första gången för 1½ vecka sedan och därmed räkna om med start från 2:a parningen i måndags? Eller kan en kaninhona vara dräktig och ändå vara parningsvillig? :S

Henni-Chan
0

Det är mycket möjligt att honan inte tog sig eller var tillräckligt villig vid första parningstillfället och därför lät sig paras igen.

Hade jag varit du hade jag skrivit upp i kalendern när den beräknade födseln är. Alltså både när du parade första gången och nu när "olyckan" skedde.

Sen får du hålla koll på honan så att du vet när den eventuella kullen föds Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Roshallon
0

Idag har hon byggt ett fint bo av hö i buren, så nu får vi se om det kommer något framöver! ^^